/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stalker hjælp
Fra : viktorjensen
Vist : 269 gange
20 point
Dato : 09-10-05 17:06

hej alle sammen.
jeg har nogle problemer med min stalker. jeg satte en masse tun på, men det holdt kun et par dage. så satte cylinderen sig. da jeg tog cyllen af var der nogle metal splinter som sad fast i toppen af stemplet. udover det var der et kæmpe hak i siden af stemplet. det ser ud som om at der er kommet en metal splint fra skyldekanalen og op i siden af stemplet.

hvad skal jeg gøre? rense krumtapshuset?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 18:34

Du må nok desværre rense hele motoren og som du selv siger krumtaphuset for at være sikker på at der ikke er flere spåner tilbage i motoren.....Du ved jo ikke sikkert hvor metaldelen kommer fra ,og det finder du måske ud af ved at skille motoren helt fra hinanden-det er jo ikke uden grund at en "bit" har løsnet det kan jo være at der er noget mere som må skiftes .??
Det ville jo være ærgerligt at montere ny cylinder og stempel for så at måtte gøre det igen efter 2 dage ...Desværre kan jeg ikke give dig et enklere råd

mvh sverola

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 20 point
Dato : 09-10-05 19:41

Det kan være dine krumtaps lejer som er knuste, eller også er det en stempelring eller stempellåsering.
Huskede du at dyse din karburator meget op inden du satte det hele på? Hvis du har meget tun på, så skal du ha ca en dyse 85 på, og har du powerfilter på, så læg 10 til
Men du bliver nød til at skille det hele ad.

Vil du ikke det, så kig ned i krumtaphuset og se om du kan se noget der nede, og prøv så at sætte din gamle cylinder, stempel og topstykke på.
Og tjek så den dyse og din olieslange fra pumpen til karburatoren.

www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

Godkendelse af svar
Fra : viktorjensen

Dato : 18-10-05 21:19

Tak for svaret NoShyGuy.