/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
køb af ps2..
Fra : Sorenk
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 09-10-05 08:44

Hejsa.. jeg overvejer at skifte min gl nintendo 64 ud med en ps2, og overvejer om den skal chippes, ha en harddisk eller om et slidecard kan bruges.
den skal mest bruges af ungerne (8+10 år)
er det noget de selv kan finde ud af?? og har hørt om flere der har slidt en ps2 op!!
hvor længe holder sådan en??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-10-05 08:45
Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 09-10-05 11:44

Hvis du skal bruge den til ungerne så få den chippet eks : www.mm-vision.dk fordi med en Slidecard pakke skal man have noget af fronten af og et speciel værktøj (der føgler med i pakken) ind i maskinnen, som man skal brug til at åbne den med. (ikke særlig smart til børn). Få den chippet, så er der ikke nogle problemmer, det er bare at sæt skiven i.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 09-10-05 14:31

ok.. Har en nabo med chippet ps2, der kan man ikke bare putte disken i, den skal slukkes og tændes igen på en speciel måde (rimeligt besværligt) er det en dårlig chip?

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 09-10-05 16:44

Det skal jeg ikke udtale mig om. Men den de sætter i hos mm-vision virker. Der sætter man bare skiven i og så køre det, ikke noget med nogle speciel måde. Prøv at gå ind på deres hjemmeside og læs http://www.mm-vision.dk//vishovedgruppe.asp?menu=psx. Det er den der hedder Crystal Chip, den gør også ps2 "DVD RegionFree"

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 09-10-05 18:15

Har været inde på siden.. kanon at man får 1års garanti selvom den er chippet,
hvem ved hvorfor en xbox med chip er 1000kr billigere end en ps2 med chip??

Accepteret svar
Fra : KingDiamond

Modtaget 200 point
Dato : 15-10-05 21:57

Købte en ps2 da den lille model kom frem. Spiller ikke meget på den, og alligevel så er den blevet byttet 3 gange - enten pga den ikke vil læse spillene, eller os så larmer den som en flyvemaskine. Så mine erfaringer med maskinen er ik for gode.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 16-10-05 18:00

må sige at jeg er noget i tvivl..
nu er der kommet noget der hedder "eye toy" til ps2 det ville ungerne gerne have,
kommer det til xbox?? ville nok helst ha en xbox med chip og harddisk, så kører det bare....

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 17-10-05 22:08

Du skal ikke være i tvivl. For Ps2 spil kan man låne gratis på biblioteket, det kan man ikke med xbox.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 18-10-05 14:35

rigtigt nok. på den anden side kan man i blokbuster leje et spil for 40kr... og når man nu har det hjemme, så kan man jo ligeså godt....

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 21-10-05 20:43

Nu var det måske snart en ide at give point

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 22-10-05 09:58

Tak for svaret KingDiamond.