/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hvad er koden for dette?
Fra : christofferd
Vist : 435 gange
200 point
Dato : 09-10-05 07:36

Jeg ønsker følgende funktion:

Så snart nogen trykker adressen på min hjemmesidde www.side1.dk bliver vedkommende automatisk linket videre til min anden side www.side2.dk. Hvilken html kode skal jeg bruge for at få dette til at lykkes? Og hvor skal den indsættes? I headeren?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-10-05 07:54

[kode]
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5; URL=www.side2.dk">
[/kode]

Det er koden, og den skal indsættes i HTML headeren som du selv skriver.
Tallet i starten af CONTENT er hvor mange sekunder der skal gå før brugeren sendes videre. Så hvis det skal ske med det samme skriver du bare 0.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 09:36

Et alternativ er :

Kode
<body onload="this.window.location.href='http://dmi.dk'">

Som stiller om til DMI's hjemmeside, når siden loades. Du kan blot ændre adressen til den side du ønsker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 09-10-05 10:27

Husk bare på at søgemaskiner ikke er så vilde med dette og det kan medføre at du får en dårligare placering. Visse skummelte websted bruger jo metoden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 10:36

PerOlof -> Jeg går ud fra du mener Harlekins META løsning? Jeg har nemlig ikke hørt om søgemaskiner der 'kigger' på manipulation af DOM objektet 'location' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 10:47

Her er en løsning med forsinkelse som i META eksemplet :

Kode
<html>
<head>
<script type="text/javascript">setTimeout("this.location.href='http://dmi.dk'",5000);</script>
</head>
<body>
Test
</body>
</html>

Her brugt 5 sekunders forsinkelse før omdirigering til DMI.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 10:52

Ps. Kandu's fejlbehæftede parser har indsat et mellemrum i værdien : 500 0 ..der skal selvfølgelig stå 5000

Helt korrekt bør objektet der indeholder siden i browseren vel egentlig være :

this.window.document.location.href

men :

location.ref

..burde i de fleste tilfælde være nok?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 10:53

Hov ..en sur smiley

Det skulle have været en tvivler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 09-10-05 18:08

Hej, jeg er bestemt ikke interesseret i at få dårlige placeringer på søgemaskinerne. Hvilken kode kan jeg bruge der ikke påvirker søgemaskinerne til at straffe siden? Og hvilken side bliver straffet? Den der linker eller den der bliver linket til?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 18:16

Den side der linkes FRA ..under alle omstændigheder

..men PerOlof dukker (måske) op med en forklaring på sit postulat?

Uden at vide det; kan jeg godt forstille mig at søgemaskinernes indexeringsmekanisme kan 'fange' META markører som
HTTP-EQUIV="Refresh", men jeg har svært ved at se at de skulle parse al koden for at 'lugte lunten' i manipulering af DOM (the Document Object Model), da der så kræves ved et indexeringsbesøg at HELE siden/koden fortolkes og at der er lavet heuristik over udfaldet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 18:19

Ps. Dette opfanges nu om dage først ved besøg på siden af f.eks. Windows XP SP2 pop-up blocker ..eller en 3. parts ditto.

..og da er det op til brugeren dømmekraft at give tilladelse til en redirektion.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-10-05 20:05

Jeg kan ikke forestille mig siden bliver straffet for at henvise til en anden. Den side der henviser får nok ikke nogen synderlig god placering, men det er jo heller ikke den der har indholdet. Når den bare sender væk vil den sikkert være tom i forvejen.
Så den side du henviser til skal nok få den placering den fortjener. Uanset hvilken metode du vælger.

Hvis brugeren har Javascript slået fra er jeg ikke sikker på at metoden med manipulation af DOM objektet vil virke..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 20:21

Harlekin -> Det er korrekt iagttaget ...begge 3 dele

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 20:25

Faktisk stiger www.side2.dk reelt i søgemaskinernes ratings, da der jo er en anden side der linker til den og dette indgår i 'ratingovervejelserne' i søgeindexeringen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-05 20:33

Harlekin -> META markøren der angiver FOLLOW eller NOFOLLOW paramateren gælder i nyere søgemaskiners indexeringsalgoritmer måske også for externt refererede sider?

I don't know ???

http://www.searchengineworld.com/metatag/robots.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-10-05 22:06

Jeg kunne forestille mig at google ikke gav "rating" point for sider der redirecter automatisk. Det ville være for nemt at snyde hvis der ikke skulle mere til.

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 10-10-05 18:15

Hvordan er forresten koden for dette: I Stylesheet skal jeg angive "Luft/afstand (padding)" til højre side. Hvad er koden for det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-05 19:15

For en DIV f.eks :

Kode
div .leftair
{
padding-left: 16px;
}

..for at sætte 'luften' til 16 pixel's

i en div markør, hvor klassen er leftair :

Kode
<div class="leftair">
.
. Indhold i div blokken.
.
</div>

http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_padding-left

Se envidere : http://www.w3schools.com/css/css_padding.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 06:14

christofferd -> Du har flere besvarede spørgsmål stående åbne. Synes du ikke du burde lukke dem? Der står selvfølgelig ingen steder du SKAL lukke et besvaret spørgsmål, men synes du ikke selv det er en smule uhøfligt for de der har prøvet at hjælpe dig, bare at lade stå til?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 06-03-06 23:32

Hej, hvis du vil være sikker på ikke at blive 'straffet' kan du bruge denne kode til at redirecte med:

INDEX.HTM
<html>
<head>

<title>www.side1.dk

<script language="JavaScript">

function redirectpage(dest)
{
if (window.location.replace)
window.location.replace(dest)
else
window.location=dest
}

redirectpage("http://www.side2.dk")

</script>
</head>

Redirecting...

</html>

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-06 08:46

..men skal lawitt's løsning validere korrekt?

..så skal du angive en !DOCTYPE.

..laver du et XHTML dokument, skal der desuden være en <body> ... </body> del og i denne en blokmarkør som f.eks <div></div>.

Derudover skal <script language="JavaScript"> skrives som <script type="text/javascript">

Der er en lille artikkel på dansk om omdirigering her: http://www.webdesign101.dk/artikler/omdirigering.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-04-06 09:26

Hej christofferd, fik du svar på dit spørgsmål?

Mvh. Lars