/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
geforce 7800
Fra : tronddk
Vist : 448 gange
26 point
Dato : 09-10-05 00:34

jeg har jo tænkt på at købe et godt grafik kort så den også kan følge med tiden efter et års tid ( jeg har et nvidia geforce 4 mx 440 128 mb (mener jeg er ikke sikker på mbene) og det synger virklig på siste værs med at følge med) så har tænkt på nVidia GeForce 7800 GT 256 mb men understøtter det bf2 ? og vel det kunne følge med ved nyer spil som kommer med tiden ? (VED godt jeg skal ha nyt bundkort og cpu men det snakker vi ikke om her) (og ved godt det kort jeg har i heller ikke kan køre bf)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-05 00:39

Hmm? Tror ikke din PC har pci express slut som kortet vist kræver? Tror kun du har AGP

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 36 point
Dato : 09-10-05 00:44

Han skriver jo, at han godt ved han skal ha nyt bunkort m.m.

GeForce 7800 GT kan sagtens køre BF2 (med det rette MB, CPU), og du skal være bange for de nyere spil det næste stykke tid.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-05 00:51

Jo men det er vel relevant at snakke om det her? Hvis han skal have netop det kort! Ellers findes der andre løsninger, alt efter om computeren overhoved lever op til mindstekravene til spillet!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 00:58

Det er selvfølgelig rigtigt, men det ser bare ud som om han slet ikke vil ind på dét her.
Glemte at skrive at jeg selv har GeForce 6800 GT 8xAGP, AMD Athlon64 3200+ samt 2x512 MB PC3200 CA2.5. Jeg kører BF2 uden probs.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-10-05 08:32

Har testet et FX 7800 GTX kort på 2 maskineer, og hvis alt bliver sat i højste, så er der stadig lidt hak.
Men det er helt klart et fredt kort.

Hvis du ønsker størrer graffikkort, og vil over til PCI express, så skal du få dig en helt ny maskine, andet kan ikke betale sig, tror jeg.
For det lyder med det graffikkort du benytter i dag, at det ikke er den nyeste maskine, så vælger du nyt bundkort, så får du også en anden cpu slot, osv.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-10-05 13:20

slot hva mener du med det ved godt jeg skal ha et nyt bundkort og prosesser som jeg får samlet ved en com forhandler og han siger at det kan køre geforce ud fra det jeg har i min com og jeg får fler ram i da jeg kun har 512 i og ved jeg skal ha ny strøm styre har fåget et tilbud på bække 2 for 2000 kr http://www.bbec.dk/ProductDetail.asp?ProductID=1924 og http://www.bbec.dk/ProductDetail.asp?ProductID=1678

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-10-05 13:29

med gefoce mener jeg geforce 7800 gt

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-10-05 15:25

Hva er det for et mærker bundkort?
FoxConn? Jeg går helst uden om ukendte mærker. Jeg er mest til Asus af gode grunde.
Til dig der har testet 7800GTX på 2 maskiner, hvilke CPUer sad der i dem? Det spiller rigtig meget ind.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-10-05 15:43

NoShyGuy : Der sidder P4 3,4 Mhz

tronddk: Med slot mener jeg socket !
Hvis du køber bundkort, cpu, flere Ram, størrer Psu og graffikkort´, så har du faktisk også en ny maskine HAHA
Jeg vil give NoShyGuy ret, lad være med at købe bundkort som ikke er af de kente mærker! Jeg vil selv foretrække MSI som bundkort, de lige for tiden ligge med mindst fejl %..
Held og lykke med projektet..
Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-10-05 17:50

hvilke bundkort og cpu vel så kunne ta geforce 7800 gt (helst fra siden http://www.bbec.dk/ ) DA jeg bor tæt på den (jeg har ddr ram i og mit gamle bundkort hedder ECS K7S5A (det jeg har i nu)

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-10-05 18:17

Der er nogle rigtig gode speck. på dette kort....
Asus A8N-SLI, NForce4, Premium Edition

Og så kan du bruge samme cpu som du viste før.

R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-10-05 18:22

Hvis du vil spare lidt, så kan du med fordel købe denne CPU: AMD Athlon64 3200+,socket939Tray
Og så selv køne en køler.. Det vil også give dig mulighed for at få en mere støgsvag en den der følger med (VIGTIG)

R

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-10-05 18:39

Pas på med P4 og SLI. Jeg har læst en test om at strømregulatoren (tror jeg den hed) at den brænder af. Samtlige P4 kort i testet med SLI havde problemer.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 20-11-05 15:28

Tak for svaret CiviC. (undskyld jeg ikke har lukket det før nu)

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 20-11-05 18:48

Ingen problem.

Mvh
CiViC