/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bore en knallert?
Fra : Hemmje
Vist : 3159 gange
10 point
Dato : 26-10-02 15:33

Hvor og hvordan bor man en vespa ciao knallert?

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 10 point
Dato : 26-10-02 21:04

du skal bore indsugningskanalen + udstødningskanalen (i cylidreren)

Jeg anbefalder at du køber en ny cylinder uden plump....

"husk topstykke i begge tilfælde)

vh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-10-02 22:12

jeg har købt et 43mm proma tun sæt og der skulle ikke være nogle plumb i cylenderen men der er en i luft indsugningen skal den fjernes?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 26-10-02 23:06

hjælper det meget at få boret plumben ud fra indsugningen? giver det bedre bundtræk?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-10-02 09:48

Det skulle da være MEGET underligt hvis man kan købe 43mm cylinder med plump, det gir jo ingen mening, så der er jo højest sansyligt ikke plump i, men kig på insugnings "hullet"....

Og hvis der skulle være en plump i, så gir det både højere topfart og bedre bundtræk, fordi maskine ved at fjerne plumpen, bare for mere benzin = den har mere at producere fart af

Jon

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 27-10-02 20:14

ja

Det er vel ikke så svært at få plumben ud fra insugningen?

jeg kan mærke sættet ikke rigtig giver så meget der er nok fordig der ikke er et 13mm hul i indsugningen.

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 27-10-02 20:15

ja

Det er vel ikke så svært at få plumben ud fra insugningen?

jeg kan mærke sættet ikke rigtig giver så meget der er nok fordig der ikke er et 13mm hul i indsugningen.

den får vel også mere luft ellers kunne man bare sætte en stor dyse i

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 23-12-02 13:20

Det hjælper virkelig, at fjerne plomben på en ciao.
Plomben har ikke en pind med cylinderen at gøre. Plomben er den lille bøsning, som sidder i den lille "tud eller rør", som karburatoren er skruet fast på.

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her står præcis, hovrdan man fjerner plomben, og hvordan man ellers tuner en ciao.

i øvrigt hjælper det ikke at plane topstykket på en ciao!!!

MVH
Stumpo

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 23-12-02 21:50

Hej stumpo

efter plumben blev fjernet så har den meget svære ved at stå i tomgang den er ikke boret kun plumben er væk... Skruen på kaburatoren er helt i bund ellers kan den ikkke gå i tomgang hvad ville hjælpe? lige nu er der en 43 dysse i men jeg har prøvet med en 60 og det går ikke... har du nogle fif?