/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hjælp vaskemaskine
Fra : gurlia
Vist : 4107 gange
80 point
Dato : 08-10-05 20:18

hej vi har en bauknecht super grøn 1400 i, som ikke vil centrifugerer, efter at have læst herinde gik jeg ud fra at det var kullende, de er så skiftet men det er stadig det samme, jeg har tjekket alle slanger og pumpen og det ser ud til at være ok, selv om maskinen er tom vil den stadig ikke centrifugere, så hvis der er nogle der har en ide.
mvh

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 20:24

Umiddelbart ville jeg sige program vælgeren er gået sig en tur .............den går simpelthen ikke ind på det program som hedder centrifugering....Men lad nu være med at købe ny vælger til du evt har set om der er nogen her som har haft samme problem med en Bauknecht ---jeg havde det med en Sanuzzi og det var nemlig vælgeren

mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 20:30

PS jeg glemte at skrive at det kan jo være knækket afløbs slange (afløb stoppet) eller tæt filter -men jeg gik ud fra at du har checket dette

sverola

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-05 20:30

Citat
KONTAKT TIL BAUKNECHT

KONTAKT VORT HOVEDKONTOR

ÅBNINGSTIDER: 8:15-16:15

Whirlpool Nordic A/S
Dynamovej 11
2730 Herlev
Telefon 44880222

Ring og spørg der.

Har du tjekket "trævlesien"

Kommentar
Fra : gurlia

Dato : 08-10-05 20:36

jeg har tjekket slanger og trevlesien, jeg læste herinde at det kunne være pumpen der ikke pumpede hurtigt nok, men så burde den vel centrifugere når den var tom, venter og ser om der er nogle der har nogle ideer. ellers prøver jeg at ringe til bauknecht mandag

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-10-05 22:54

Hmmm....det er vel ikke nødvendigt at spørge dig om du har forsøgt at rense 'fnugfiltret' (dér hvor overskuds 'fnuller' samler sig)...vi havde nemlig samme problem engang og da var det bare dét der skulle til - der kan evt. sidde et søm eller en tandstik eller det kan være overfyldt.

Det er da i hvert fald et forsøg værd

PS. Fnugfiltret plejer at sidde helt nede for neden på vaskemaskinen, gemt bag en lille låge som skal åbnes med en mønt- indenfor lågen sad der, på vores maskine, en lille gummislange som man kan led op i en balje så bundvandet i maskinen kan løbe fra, derefter trækkes selve filtret ud - vores var en slags 'rulle' der skulle lirkes/skrues ud, det renses for 'fnuller' - og hos os: vupti)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-10-05 22:55

HÅW - det havde ans jo skrevet - 'trævlesi' og 'fnugfilter' er det samme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-05 23:59

Jeg har haft en vaskemaskine med samme problem, dog ikke samme mærke......Men det var noget i motoren der var brændt af, så der skulle en ny i.
Maskinen fungerede, bortset fra manglende centrifugering.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 80 point
Dato : 09-10-05 11:24

Hej Gurlia

Så vidt jeg husker vedr. denn model / maskine, er vindkedel/trykkammer til niveauregulering af vandstand monteret ved siden af varmelegemt i maskinens front...

Derfor:

1. Afmonter maskinen fra el-nettet...
2. Afmonter maskinens front...
3. Lokaliser den lille plast-beholder ved siden af varmelegemet - med en tynd slangeforbindelse op til niveaukontrollen.
4. Afmonter denne beholder og rens med varmt vand og trykluft - således at den bliver fri for sæberester/kalk etc.
5. Pust IKKE i den lille slange op til niveaukontrollen ! - Hvis du vil rense denne skal den afmonteres i begge ender.
6. Monter det hele igen og afprøv maskinen.

Hvis dette har rettet fejlen med manglende cent. er grunden som følger...:

Hvis vindkedel/trykkammer er tilstoppet "tror" maskinens timer/niveaukontrol ikke at maskinen er helt tømt for vand
( selv om det faktisk er tilfældet ) - og vil af den grund ikke opstarte en cent.

Denne fejl er oftest set på Blomberg maskiner ( Vindkedel bag på maskinen ) men forekommer også på Bauknecht.

Løsning for at reducere risikoen for denne fejl:
Skær kraftigt ned på sæbeforbruget... - både til gavn for miljø og pengepung...
( Det er "Uopløst overskudssæbe" der lukke for vindkedel / trykkammer )

Med håb om at dette løser dit problem, hører vi meget gerne her på siden hvordan projektet spænder af...

Mvh. Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : gurlia

Dato : 10-10-05 14:09

tusind tak for svarende, især til ole Brink, det var ikke det, men den så nu ikke for godt ud, men nu tror jeg måske det er selve niveaukontrollen der ikke fungerer, og da jeg ikke vil lægge for mange penge i den prøver jeg at skaffe en brugt maskine, og fortsætter til jeg har fået den til at virke, jeg vender tilbage om det nu er det der er galt.

mvh Gurlia

Kommentar
Fra : gurlia

Dato : 11-10-05 21:36

jubii, nu vasker vi igen, jeg købte idag en brugt maskine af samme mærke, for 100 kr, hvor der så var en brugsanvisning med som jeg ikke havde, og læser at man først kan åbne lågen 1 - 2 min efter at den er færdig, hvad jeg selvfølgelig vidste men ikke havde tænkt over mens jeg havde åbnet den, jeg kunne heller ikke se at der var noget galt men det vidste sig altså at der er røget en lille dims ud af låsen (som jeg stadig ikke kan finde) så den ikke ville centrifugere, men det bedste af det hele er at jeg med jeres hjælp fik lært en vaskemaskine indvendig at kende og fik lavet det, så jeg også fremover vil prøve før jeg bare skifter ud. så mange tak for jeres hjælpsomhed og gode ideer mvh Gurlia

Godkendelse af svar
Fra : gurlia

Dato : 11-10-05 23:04

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk. selv om det ikke lige var det der var problemet, trængte det i hvert fald til at blive renset og åbnet den foran fik jeg jo så også
mvh Gurlia

Kommentar
Fra : jespersh

Dato : 30-05-06 22:47

Til information har jeg haft samme problem med manglende centrifugering.
Maskinen, en Bauknecht WA Super Grøn 1350i havde også forkert vandniveau (tog for meget vand ind i forhold til normalt), kørte i forholdsvis lang tid med afløbspumpen når den skiftede vand ud samt manglede at ville starte centrifugering op selv om programvælgeren stod rigtigt.

Jeg fulgte vejledningen fra www.hvidevaredele.dk og i løbet af 30 minutter var jeg kørende igen

Maskinen har jeg i øvrigt repareret flere gange med stor succes.
Varmeelement skriftet for 169 kr.
Afløbspumpe skiftet for 189 kr.
Ovenstående købt hos www.tp-denmark.dk med hurtig betjening og rigtig god service!

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 30-05-06 23:18

Hej Jespersh

Jeg er rigtig glad for at du har kunnet drage nytte af min vejledning mht. fejlfinding & reparation af din vaskemaskine... - det er altid rart når et projekt lykkes

Jeg er selvfølgelig lidt ked af at du så vælget at købe dine reservedele et andet sted.. - men som vi jo alle ved " hvor der handles der spildes.." - og jeg er da helt sikker på at TP. er glad

Det er jo nok en velbevaret hemmelighed, at når jeg selv, TP og andre kolleger på feltet, vælger at
bruge tid på at "forsøge" at besvare spørgsmål på www.kandu.dk - ja, så er det ikke for poinernes skyld... - Vil vil blot gerne have jer gode mennesker som kunder... - og dette lykkes da også flere gange... - Således kan man vel sige " noget for noget...? "
( Dog ikke i ovenstående tilfælde.. )

En hilsen til jer alle !

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : jespersh

Dato : 30-05-06 23:31

Ja, jeg forstår hvad du mener Ole, og jeg er typen som ikke altid handler billigst men snare bedst! Måske er jeg kunde hos dig næste gang, linket til hjemmesiden er under alle omstændigheder på plads. Jeg er selv fagmand (om end i IT branchen) og gode råd tjener man ikke penge på - men glade kunder kommer igen - tak for din åbenhed og hjælpsomhed her på kandu.

Venlig hilsen
Jesper Skov Hansen