/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Smalt og aflangt toilet - hjælp med idee~
Fra : Malkekoen
Vist : 2835 gange
50 point
Dato : 08-10-05 18:45

Hej.

Vi har købt hus, og skal i den forbindelse have renoveret vores aflange og smalle toiletrum. Men vi har svært ved at finde inspiration. Alle brochurer osv. viser jo store, flotte badeværelser :(.

Rummet måler 2,57 i længden og 95 cm i bredden. Toilettet er i dag placeret nede for enden, hvor der også sidder et vindue. I midten af rummet sidder der en håndvask.

Er der nogen der kan give os inspiration, meget gerne med billeder, er vi taknemmelige. Links er meget kærkomne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-10-05 18:58

Jeg har familie der på et tidspunkt boede i en lejlighed med så lille et badeværelse/toilet/brusekabine. Netop 95cm. bredt og kun 1,45cm langt. Hvis du sad på toilettet og lænede dig frem kunne du lige netop lægge panden på håndvasken. De lavede en sjov detalje i loftet med figurer af fisk som de hængte op og så limede de en dykkermaske med snorkel og øjne inde bagved op i loftet. Samtidigt malede de loftet så det hele så ud som om det var en dykker der kiggede ned under vandet. Sjovt indfald.
Prøv at gøre noget med nogle spejle. de kan gøre at rummet virker større.
Hvor meget skal der være derude. Kun toilet og håndvask?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-10-05 18:59

Hvis i har mod på det vil det kunne lade sig gøre at sætte nogle glas sten i muret udadtil, hvis man bryder sig om dem. Det vil også gøre rummet større

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 19:16

Hvis der er muligt ville det jo være en ide at flytte indgangen til toiletrummet til en af væggene på 2,45 m med en dør som åbner ud fra toiletrummet-så ville der være mulighed for at have toilet i den ene ende og spejl og vask i den anden...derved ville rummet virke større da du ikke skal snige dig forbi vasken på vej til toilettet.

mvh sverola

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-05 20:30

Ja, toilettets placering kan du ikke så godt ændre, med det smalle rum, der vil slet ikke være plads til at komme rundt på andre måder, så umiddelbart synes jeg også, at sverolas forslag lyder som noget af den eneste løsning, såfremt det er muligt at lave.

mvh dova

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 00:32

Hvis I vil flytte toilettet, kan I sætte det på langs med rummet. Det giver mere plads til at komme forbi

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 09-10-05 09:50

Nej, hvor er der mange forslag allerede. Tusind tak!

Der skal kun være toilet + håndvask. Jeg tror ikke at vi kan placere toilettet andre steder end ved endevæggen, da man ellers vil støde knæene på væggen.

Mht. at ændre indgang:
Rigtig god ide! Sad og kiggede lidt på grundplanet, men det kan vist ikke lade sige gøre. Toilettet er omgivet af henholdvis køkken på den ene side og soveværelse på den anden. Min kæreste er ikke så glad for at folk skal igennem soveværelset for at komme på toilettet - forståeligt nok.

Stilmæssigt:
Vi kunne godt tænke os at holde det meget stilrent og forholdsvis enkelt.

Spejle lyder som en god ide. Er der nogle, der har nogle links eller billeder der kan sendes?

Generelt: Mangler at se nogle indrettede toiletter. Kan simpelthen ikke finde nogen billeder af smalle toiletter.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 10:04

Javel..............Se så er der en lidt anden mulighed her.Du/i kunne jo lave et "hak" ind i soveværelset på 80 X ca 70 cm og placere toilettet der....Så er din kommentar "det vil da se dumt ud i soveværelset" Nej ser du for på "hakket" i soveværelset sætter du et spejl og på begge sider bygger du skabe...Derved får du kun stjålet under 1 kvm af dit soveværelse men du føler at du får 5 i toiletrummet

mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 10:08

ja du kan selvfølgelig bygge badeværelses møbler ind i væggen i stedet for eks 120x 45 men så tager du mere plads i soveværelset.Men jeg lover dig at du får et fint toiletrum bagefter

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 09-10-05 10:11

den skal jeg lige lure på. så ryger jeg nemlig ind gennem en bærende væg... kigger lige lidt grundplan igen...

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-05 10:19

Hvis det er en bærende væg må du jo lægge en bærebjælke over evt en HEB 100-120 (stål H bjælke) Den sætter du i først og piller så væggen ned under den .Bjælken skal være ca 30 cm længere på hver side end det hak du laver.Er det gasbeton er det jo bare at lægge bjælken i og save det ud du ikke har brug for.

mvh sverola

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 09-10-05 10:33

Ja, det er en mulighed. Er lidt bange for at projektet bliver for stort, hvis vi skal til at bygge så meget om.. Skal lige vendes med baglandet.

Jeg ville blive superglad, hvis I kunne sende nogle links :D. Har virkeligt brug for nogle billeder af hvordan det kunne komme til at se ud.

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 16-10-05 23:36

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-10-05 15:48

helt ok.........tak for accepten

sverola