/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstridige ikoner
Fra : g_h
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 08-10-05 17:14

Jeg har et par ikoner, nederst til venstre ved uret, der tilhører programmer, der ikke længere findes på PC'en!
Hvordan fjerner man dem?
Hvis jeg klikker på dem, får jeg en besked om, at tjekke hardvare!!

Gert

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-10-05 17:44

Hej Gert

Jeg ved hvordan du slipper for at se dem, men ikke hvordan du sletter dem.

Højreklik på Proceslinien
Tryk på Egenskaber
Tryk på Tilpas
Find nu det du vil slette og tryk på Skjul altid
Tryk så Ok

Håber det var til lidt hjælp

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-10-05 19:22

Jeg vil gerne have fjernet årsagen til, at ikoner til hard- og softvare, der ikke længere findes på PC'en, eksisterer overhovedet!

Ellers tak!
Gert

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 08-10-05 23:17

Prøv at se i registreringsdatabasen, om der stadig skulle ligge noget af programmet tilbage. Evt. under HKEY_CURRENT_USER/software/microsoft/windows/currentversion/run eller HKEY_LOCAL_MACHINE/software/microsoft/windows/currentversion/run

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-10-05 00:24

Nope

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 00:35

Har du prøvet at søge på programnavnet inde i regedit? Hvilket program er det egentligt du har afinstalleret? Findes det evt. under
"tilføj/fjern software" i kontrolpanelet?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-10-05 13:34

Program og hardvare var en defekt TV tuner og den er væk under tilføj/fjern programmer!
Regedit kan heller ikke finde den!

Gert

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 18:41

Prøv evt. at trykke ctrl-alt-delete og så luk programmer, som ikke har noget med windows at gøre. Hvis ikonet så lige pludselig forsvinder ved du hvilket program der skal fjernes. Der kan stadig ligge nogle under-programmer fra tunerkortet. Havde en kammerat der havde et program til at styre fjernbetjeningen med, som stadig kørte efter han havde afinstalleret kortet.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-10-05 19:00

Ikonerne er der allerede ved opstart, inden der åbnes eller startes nogle programmer!
Jeg har prøvet at søge på program navnet og den finder ingenting med navnet!

Gert

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 20:41
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 20:44

Desuden, vil der altid være startet nogle programmer inden du overhovedet er kommet ind i windows.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 10-10-05 17:07

Den skriver bare "finished"

Gert

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 200 point
Dato : 10-10-05 23:38

ok
Jeg er sikker på at der køre et program der har haft med tuneren at gøre. Prøv evt. at søge på navnet på tuneren under google og se om der er andre med samme problem, ellers må du installere windows igen.

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 12-10-05 20:14

Tjae! Nu må jeg se!!
Tak for ihærdigheden CiviC

Gert