/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil fra Holland? Indregistrering..~
Fra : egge79
Vist : 1545 gange
20 point
Dato : 08-10-05 14:26

Jeg har fået en bil fra Holland, nærmere beskrevet en VW golf.. Den er fra 1992, men har fået den gratis. Nu står jeg jo og gerne vil have den til Danmark, hvad er det nemmeste mht indregistrering? Kan det overhoved betale sig? Er der nogen der har nogle tricks som kan hjælpe mig lidt?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 30 point
Dato : 08-10-05 14:43

Du kan kikke på told & skat siden for det hele at vide. Men Men Men det det skal betales reg. afg. som er regned ud fra ca 60% af prisen på en tilsvarende bil i Danmark. I princippet er det lige guldig om du har fået bilen gratis. Det er prisen på en tilsvaende bil i Danmark som gælder!!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 14:45

Her er lige en link du kan se på......
Jeg vil tro at biler fra Holland "straffes" lige så hårdt som fra Tyskland

sverola

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 08-10-05 14:49

Hej Egge79

Tjek hvad tilsvarende model koster her hjemme, eller spørg forhandler om registerings afgiften. Du kan også forespørge på dit lokale ToldSkat. Ellers er deres hjemmeside yderst tilgængelig, deres sprog noget kryptisk, men lige ud af landevejen. Problemet opstår først når du vil have en bil der ikke er ret mange af i landet, f.eks. Ferrari o.a. så anslår ToldSkat ud fra hvad de kan finde der er til salg som er registreret.

DGM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-05 14:50

Prøv at kikke på dette link fra told og skat

http://www.tax.dk/pjecer/registreringsafgift_brugt_bil.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-05 15:39

Du skal sørge for at få den originale registreringsattest, ellers kan den ikke synes i DK.

Dernæst skal du ikke regne med, at den bliver billigere end hvad en bil af tilsvarende model og årgang koster i DK

Fremgangsmåden er den samme som i linket her:

http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : egge79

Dato : 10-10-05 17:45

Tak for svaret Coliniiii.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 10-10-05 20:55

Selvtak.C....