/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Nyt spil
Fra : o.v.n.
Vist : 358 gange
200 point
Dato : 08-10-05 00:13

Min kvikke nevø har har opfundet et spil, problemet er at jeg ikke kan åbne det, jeg ville ellers prøve hvad det er som han har opfundet, men der kommer en fejlmelding når jeg prøver at åbne det, fejlmeldingen er: This program requires 16-bit(high color) or 32-bit(full color) mode.Please changes this in your display proberties an run again, min skærm er indstillet til høj farvekvalitet: Høj 24bit, er det mine indstillinger der er forkerte? er der noget galt med mit grafik kort? her ville jeg skrive hvad Everest viste, men det er meget, er der noget specielt jeg skal se efter? eller kan det tænkes der er fejl ved spillet? Og så skal i selvfølgelig lige vide hvad det er for et spil, det er frit tilgængelig på Skørbæk-Ejdrup friskoles hjemmeside: http://www.skejdrup.dk/ klik på nyt spil, jeg håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-05 00:33

Det betyder du skal trykke på et tomt sted på din desktop! Højreklik på et tomt sted på dit skrivebord når PC'en er kommet ind. Gå ind under Egenskaber > Indstillinger > og sæt farvekvalitet så høj som muligt!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-05 00:50

tedd - sådan forstod jeg også meldingen, men skærmen er sat så højt som mulig 24bit, og jeg ved ikke om det er høj nok, er nyere skærme bedre? min skærm og computer er fra år 2000

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-05 00:53

24 bit burde jo du

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-05 00:54

Har forøvrigt boed i Borup! Temmeligt tæt på den friskole

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 08-10-05 08:20

Nu har jeg downlodet spillet og ser ingen fejl hos mig.
jeg bruger 32 bit

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 08-10-05 08:37

jeg har også downladet det nu det dur fint og jeg synes det er et godt spil din nevø har lavet

PS. jeg køre i 32 bit

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 08-10-05 09:08

Hej jeg har også lige downladet spillet det kører fint kører 32 bit.
Hvilken bundkort kører du med kører selv med en 5200 helt fint endnu.
godt skuldret af Nevøen :,)

Zita

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-05 10:56

Ifølge Everest har jeg: Beskrivelse   Værdi
Motherboard Navn   QDI KinetiZ 7B/7B-C/7E/7E-A/7E-C/7T
jeg har ingen forstand på på de dele, er det noget andet du vil vide zita30? hvad betyder 5200 som u skriver?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 15-12-05 10:33

o.v.n. for mig lyder det som om det er dit skærmkort, den er gal med, for du skal op på 32 bit. Prøv om du kan finde
en opdatering, så du kan komme på de 32 bit, ellers er det et nyere skærmkort der skal til, så skulle problemet være løst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-05 12:03

Det der med opdatering, hvordan gør man? skærmkort og grafikkort er det ikke det samme?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 12:17

skærmkort og grafikkort er det samme. Du skal finde ud af hvad dit kort hedder, derefter søge på nettet, finder filen og opdaterer

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-05 13:25

Tak for svaret Nordsted1. jeg lukker spørgsmålet, så har jeg fulgt rådet: http://www.kandu.dk/dk/spg/79599 du er den eneste der direkte har sagt at det er fordi jeg ikke kan komme op på 32bit, de andre har antydet at det er der problemet er, mit kort kan ikke opdateres men føromtalte nevø, vil have et endnu vildere grafikkort, måske er hans den gamle billig til salg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-05 13:48

Selv tak