/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda Sfx gearing!
Fra : scoopboy
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 25-10-02 20:56

Den kører ca. 65km/t nu. Hvis jeg sætter en anden gearing på hvor hurtigt vil den så komme til at køre? Jeg har hørt at den så får dårligere optræk men er det meget dårligere?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 19:53

"scoopboy" <scoopboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wjgu9.178069$Qk5.6174026@news010.worldonline.dk...
> Den kører ca. 65km/t nu. Hvis jeg sætter en anden gearing på hvor
> hurtigt vil den så komme til at køre? Jeg har hørt at den så får
> dårligere optræk men er det meget dårligere?

Det afhænger meget af hvilken gearing du vælger! Hvis du vælger en alt for
kraftig gearing så kommer du aldrig op på 65km/t igen... Man bruger normalt
kun en gearing når man har et "halvt-stort" cylinder kit på - gerne 47.xmm.
Hvis du kender din gearing nu kan du jo regne den teoretiske (og noget
tilnærmet) hastighed ud ved at lave lidt hurtig regning på forholdene mellem
de 2.

Accepteret svar
Fra : bambusneger

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-02 09:24

Hvis du finder den rigtige gearing vil du kunne gå ca. 75 km/t, men dit optræk fra 0-30 vil ikke være noget at råbe hurra for. Jeg ville personligt vælge at beholde gearingen hvis den altså kørte ordentligt.

med venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 03-11-02 16:58

Hvilken gearing skal jeg vælge hvis den skal køre 75 km/t?

Kommentar
Fra : s.m.r

Dato : 21-02-03 16:07

jeg ville vælge en polini gearing, hvis det var mig. den tager ikke ret meget af accelerationen, men give en del på toppen.