/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af udstødning forrør i Fiat ~
Fra : bimbobo2
Vist : 910 gange
50 point
Dato : 07-10-05 13:17

Hej,
jeg har en Tipo 1.4 i.e. fra 1994, som trænger til at få udskiftet forrøret i udstødningen... da den larmer lidt for meget. Problemet er, at det skulle koste mellem 1800,- og 2200,-
Jeg har tænkt mig at købe denne del fra en autoophug..., men der er ikke nogen der kun vil montere det.
De skal selvfølgelig "score" også på reservedeler udover den dyre pris, de tager i forvejen.
Er der nogen af Jer , som kender en "ærlig" mekaniker, som kunne finde på at sige ja til at bare skifte den?
Jeg bor i Århus....
Mvh

Accepteret svar
Fra : sambo

Modtaget 25 point
Dato : 07-10-05 14:40

Jeg har selv prøvet det samme på min tidligere Fiat Tempra, dengang var røret lavet med en membran forbindelse og kunne ikke skaffes i uoriginalt, ligeledes skal der være en studs til lambda sonden.

Jeg vil ikke råde dig til at montere en brugt, med mindre du skal af med bilen i løbet af kort tid.

Materialet er tyndt og de holder desværre ikke så godt som i gamle dage, køb hellere et nyt, det betaler sig i længden.

mvh Sambo

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-10-05 14:59

..tak for svaret...
men 2000,- for en bil til 15000,- er lidt voldsomt!
Mvh

Kommentar
Fra : falc

Dato : 07-10-05 16:34

Krogslund 65961777 tager 1185 for Forrør.Falc

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-05 17:26

Det koster ikke så meget. Jeg gav 800 kr da jeg købte mit forrør.
alimak

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-10-05 17:37

..tak for alle svarene...
Jeg mente 2000, inkl. moms og montering..., men måske kan det ikke være billigere.
Mvh

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-05 17:43

Du kan vel montere selv 2skruer og et spedebånd.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-05 20:41

spedebånd = spendebånd
alimak

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-10-05 21:55

..måske, men jeg læste faktisk i denne forum, hvor svært det kunne blive nogle gange.
Der var en, som skrev, at det tog 2 mænd fra Super-Dæk halvanden time...
Jeg gider ikke bruge endu flere penge for at skulle rette mine egne fejl!
Do it by yourselv er ikke altid godt heller ikke for pengepungen!
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-01-06 18:27

Tak for svaret sambo.