/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Sjove "lege" til ungdomshold...
Fra : Vicki_pigen
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 07-10-05 12:56

Hej

Jeg står i den situation, at jeg sidst i måneden skal afholde konkurrence for mit ungdomshold (DCH). Jeg mangler bare nogle sjove ideer til at gøre det til en sjov dag for både hunde og børn...
Nogle gode ideer??

Vicki

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-10-05 13:15

10 spande el. små bøtter med bunden i vejret hvor der i hveranden ligger en guf, stil dem i 2 rækker forskudt i et zig zag mønster, så går det ud på at få hunden til at lave venstre højre handlinger hvor den så skal finde guf under hveranden spand.

Trillebør stafet med hunden i trillebøren hvor den skal blive sidende eller liggende. gælder det om at komme hurtigts i mål med sin hund hele vejen ellers er det tabt. lav et point system fra 0 til 5 for bedste præsentation.

Pølser i flasker hvor de stikker et stykke op af flasken her skal de gå zig zag i mellem flaskerne uden at tage pølsen.
Mvh god fornøjelse,
Bevi54

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 07-10-05 14:04

Hej Vicki

Det lyder som en sjov dag.. Nu ved jeg ikke hvor meget de har gjort i apportering/felt evt. finde flest genstande i et felt på ex. 2 min eller apportere forskellige sjove ting (stovkost, plastickande etc.)

Tja, det er svært lige at komme efter sådan når man ikke selv går eller har sådan et hold... Når jeg laver noget forskelligt med mit C-hold går de bl. lineføring i sytråd eller med hinandens hunde, finder som nævnt ovenfor flest genstande på tid, apportere skeer og andre mærkelige ting... Med Bevi54's forslag lyder som nogle rigtig sjove hvor der nemt kan komme konkurrencegejst i HF.

Held og lykke..

fra DCH, Mika

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-10-05 19:08

2 paptallerkner med gode guffer på, gerne frikadelle.

Hund stilles, sættes, dækkes eller holdes ( er der flere muligheder tilbage) fører kalder hunden ind.........og der må naturligvis ikke ædes frikadeller. ( Hverken af hund eller fører )

Førers ben bundet ( LØST) til hundens halsbånd og så en stafet, og den stafet må gerne være en varm pølse.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 08-10-05 08:57

Hej

Felt med guld karameller - børnene skal finde dem... (De må gerne søge på synet)

God fornøjelse

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 26-10-05 20:36

Hej Vicki

Har du afholdt din konkurrence?? Hvordan gik det ??

DCH, Mika