/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hvor får jeg papir til kort/ciselering m~
Fra : rosekamp
Vist : 916 gange
200 point
Dato : 07-10-05 11:45

Jeg har brug for noget papir med flotte mønstre både til ciselering/reliefprægning og til rammer/kanter på kort. Jeg har brug for et link, så jeg kan finde det på nettet og selv printe det ud, som jeg skal bruge.

Rosekamp

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 11:53

Er det baggrunde a la linket, du mener ?
http://mona.hjem.wanadoo.dk/

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 12:03

Det kunne man måske bruge ja. Men det er mere ligesom A5 papir jeg mener

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 12:08

Lige hvad mener du med A5? Det er en betegnelse af størrelsen (halv A4). Mener du baggrunde, der fylder en A5-side ?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 12:14

Ja. Ikke lige nødvendigvis A5 men deromkring

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 12:18

Hvis du har Word, har du under "formater" + tema allerede en del. Men ellers kopier de ønskede baggrunde og læg dem ved siden af hinanden, til du har opnået den ønskede størrelse. Finder lige nogle flere til dig.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 12:36
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 13:09
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 13:10

Det sidste link var ret godt. Men det ville klart gøre det nemmere med en side, hvor det f.eks. var scannede A5 billeder (eller det forhold) Jeg skal f.eks. bruge det til ramme rundt om et billede på et kort, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 13:14
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 13:16

O K

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-05 13:21

rosekamp

Du kan sætte billederne sammen til en ramme.

Hvilket program vil du lave det i?

Hanne

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 13:23

Photoshop og word regner jeg med

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-05 13:26

I Word og Publisher kan du selv lave en ny rammetypografi med et af billederne.

Du kan også lægge billede/ramme på billede:

Ramme-billedet bagest, en tekstramme eller firkant, som er mindre i omfang end rammebilledet, ovenpå. Så får du automatisk en ramme uden de store armbevægelser.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-05 13:35

Printer du ud på noget præget karton?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 13:36
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-05 13:36

Hvis du har brug for lidt hjælp til rammetypografi i Word, skal du bare sige til!

Hanne

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 15:29

Tak Hanne. Jeg kigger på det i løbet af weekenden.

Jeg mangler stadig nogle mønstre til reliefprægning/ciselering (på papir), hvis nogen kender et sted på nettet

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-10-05 15:36

http://www.capercaillie.dk/pergament-kunst.htm
Hvis nogen er i tvivl om hvad jeg mener med reliefprægning kan I kigge på dette link

Accepteret svar
Fra : tpjevser

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-05 22:34

www.hobbyshoppen.dk. måske dette link også kunne have din interesse mht mønstre www.pergamano.com. hilsen tpjevser

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 11:39

Tak for svaret tpjevser.