/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
se forskel på han- og hun duer
Fra : mulles
Vist : 22703 gange
50 point
Dato : 07-10-05 11:23

Hej med jer,

Spørgsmålet virker måske lidt dumt, men jeg kan ved gud ikke se forskel på mine duer. Nu har jeg haft fuer i et par måneder, og de første 3 par har udruget unger: Altså må der være både hanner og hunner!
Jeg har dem ringmærket, så jeg kan også se hvilke dyr der er parret ud.
Men selv om jeg vender 'bunden i vejret på begge fugle i et par, kan jeg altså ikke se hvad der er han og hvad der er hun dyr:

Hvordan #=¤&`#%Y#)=!"R ser jeg forskel?

Mulles

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-05 11:32

venter og ser på dem igen når de er voksne - så er hannens fjerpragt mere dominerende

Kommentar
Fra : mulles

Dato : 07-10-05 11:42

Hej igen,

Nu er det de voksne fulge jeg ikek kan skelne fra hinanden - ikke de små unger.
Desuden synes jeg ikke der er nævneværdig forskel på størrelsen eller fjerdragt.
Jeg har 2 slags duer: Kingduer og Tyske Mæfikker

Mulles

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-10-05 11:46

Kontakt én af dem, der ved alt om duer: http://www.raceduen.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-05 12:43

Det kan du ikke umiddelbart, fordi fugles kønsorganer sidder skjult inde i kloakken på dem.

Mange fugle er der tydelig farveforskel hos han og hun, men det er der ikke hos duer.

Så der skal du have en fagperson til at kønsbestemme dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 07-10-05 16:03

Hej Mulles

Du kan se forskel på størelsen af hovedet.
Hannen har et større hoved end hunnerne.

Der ud over er det kun hannerne der kurrer.
Har kendskab til alm. brevduer, da vi selv har haft slag i nogle år.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 10-02-06 21:08

Hei,
du kan legge ut bilder så kan vi/jeg fortelle deg hvilken som hva hvilket av kjønn,
forskellen kan også ses på hodene dems,har du en hunn vil den ha mindre(smalere) hode,har du hann så vil den ha større (hannen blåser opp halsen fordi den vil parre) hode.
Du kan sikkert se på de duene du vet er hann og hunn så kan du sammenligne de....ser du forskjell????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 08:40

anonym - kan du også se forskel på due ungerne ??

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 11-02-06 21:27

Ja,jeg trur nok det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-02-06 22:04

også på kyllinger når de er helt små ????

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 11-02-06 22:12

det spørs hvilke due type det er,kan forsøke om du har bildet.....