/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Clear tekst felter efter submit.
Fra : vibbe
Vist : 549 gange
200 point
Dato : 24-07-01 15:31

Hej alle sammen

Jeg har et kæmpe problem, jeg har en form med et text field, og formens action er en mailto.

**************************************************
<fom action="mailto:aaa@aaa.aa" onsubmit="reset()">

<input type="text" name="test" value="">

</form>
**************************************************
Jeg ville godt kunne resette feltet "test" efter formen er submittet, hvordan kan jeg gøre dette? Er der en event som hedder onAfterSubmit (Det kunne være smart).

Håber der er en af jer som har et forslag.

Mvh Vibbe

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 24-07-01 16:51

Ups, sorry.
Du har jo allerede givet dit felt et navn.
Så skal det bare se sådan ud i stedet:

<fom action="mailto:aaa@aaa.aa" onsubmit="onsubmit="document.form.test.value=''"" NAME="form">

<input type="text" name="test" value="">

</form>

Kommentar
Fra : karlos

Dato : 25-07-01 08:21

Jeg vil gætte på:

<form action="mailto:aaa@aaa.aa" onClick="document.form.test.value=''" name="form">

<input type="text" name="test">

</form>

Ellers skal du ud i noget "rigtigt" programmering, overføre værdier til JavaScript eller VBScript, hvis du skal bruge den "gamle værdi" i document.form.test.value til noget.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 25-07-01 13:57

Fejl i min kode igeen:(
<fom action="mailto:aaa@aaa.aa" onsubmit="document.form.test.value=''" NAME="form">

<input type="text" name="test" value="">

</form>

Den er testet, og den virker:))

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 200 point
Dato : 26-07-01 10:12

Hej Vibbe

Du kan ikke klare denne opgave uden at skulle programmere dig uden om via javascript. For i Gibsons eksempel vil value nå at blive slettet inden den bliver sendt, og det er vel ikke tilfældet den skal gøre dette.

Her er et eksempel på, hvordan du gør.

Gandalf

****************************************************************************************************
<html>

<head>

<SCRIPT language="JavaScript">

function sendmail(nyhedsbrevemail) {

   // send the mail
   location.href = "mailto:toc@orangedk.com" + "?subject=" + nyhedsbrevemail.value
   // clean form
   reset()
   // other action
   // none
}
</SCRIPT>

</head>

<body>

<form name="mailsend" method="post">
<input type="image" src="/img/nyhedsbrev_send.gif" width="28" height="10" border="0" onClick="sendmail(nyhedsbrevemail)">
</form>

</body>
</html>

Godkendelse af svar
Fra : vibbe

Dato : 26-07-01 17:02

Tak for svaret gandalf.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-07-01 13:19

Mon ikke man kan lave noget i retning af:

<input type="reset" value="Yes Yes" onclick="mailto:aaa@aaa.aa">

Jeg har ikke afprøvet det i denne sammenhæng, men jeg kunne forestille mig
at noget i den retning ville virke.

Held og lykke.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials