/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Entrepernørfirma - speciale i tilbygning~
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 522 gange
20 point
Dato : 06-10-05 21:19

Min kone og jeg vil gerne tilbygge en 1. sal på vores 1. planshus.

Er der nogen der kender entrepernørfirmaer som har stor erfaring med denne type af tilbygning ?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 06-10-05 21:23

http://www.qvist-byg.dk/
Men om de er "et godt firma" ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 06-10-05 23:13

Hvis du skal have hjælp spørgsmålet, vil det nok være en god ide, at fortælle i hvilken landsdel det drejer sig om. Hvad hjælper det at den dygtige mand bor i Nordjylland, hvis du bor på Bornholm?

Jeg vil skyde på at ikke har en nogen ide om huset er dimensioneret for en ekstra etagelast?
Så vil jeg anbefale dig at begynde ved et rådgivende ingeniørfirma, som forholdsvist let kan skønne om hustes konstruktive dele ser rimelige ud. Herefter udføres så typisk et par prøvegravninger ved fundamentet for at vurdere jordens bæreevne i funderinsniveauet.
Når disse forudsætninger er på plads vil de temmelig sikkert også kunne råde til hvilke entreprenører der kan klare opgaven med et tilfredsstillende resultat.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-10-05 10:08

det bør være rimeligt ligemehget hvilken entreprenør du vælger. De ved alle hvordan det skal gøres. det er mere et spørgsmål om hvem du har mest tillid til og hvad det koster. men pris og kvalitet behøver altså ikke være proportionale. der er mange der øjner chancen for at tjene en ekstra skilling i disse tider, hvor det er svært at opdrive en håndværker. men sørg for, at det er en håndværker der er medlem af en anerkendt organisation

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-10-05 19:42

Hej og tak for diverse kommentarer.

Vi bor i Bagsværd og har set på huset evne til at bærer en 1. sal. Det kan huset ikke derfor skal der murpiller, nye remme og eventuelt nye søjler midt i huset - derfor bliver det en større ombygning.

Spørgsmålet om vi kan finde en god entrepernør er rigtigt nok et spørgsmål om tillid - men det ville være meget fint om det var nogle folk som havde prøvet det før, Da vi gerne vil have nogle tilbud på en hovedenterprise.

Derfor ville det være meget rart at finde nogle firmaer som kunne være relevante at få med i en budrunde.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 07-10-05 20:57

se min kommentarer under dit andet spørgsmål.

Det der sker er i princippet at du tager kontakt til en rådgivende ingeniørfirma. De laver beregninger og tegninger - dette er nødvendigt for at få byggetilladelsen fra kommunen. Videre skal tegningerne bruges til entreprenøren. Medmindre I kan finde en totalentreprenør der vil tage det konstruktive ansvar....

Har I overvejet om I skal have arkitekt på?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-10-05 10:27

deyt er en meget stor omgang, du skal igang med. har du overvejet, om det ikke er billigere at købe et andet hus.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 09-10-05 08:48

Sagen er at vi allerede er i gang med at få lavet et udbudsmateriale - men at vi mangler nogle som vil give bud på det.

Indtil videre er udbudsmaterialet ikke så specifikt at det indehodle præcise arbejdstegninger. Det indeholder skitser og mål på de mest grundlæggende elementer. Derudover er der fastlagt bjælker, vinduer antal mursten m.v. så resten er mere specifik beregninger af de statiske forhold - men det regner vi med at entrepernøren laver endeligt år vi har fundet en god entrepernør.

Derfor er spørgmålet stadig åbent - er der nogen som kender nogen entrpernørfirmaer som har speciel erfaring med tilbygning af 1. sal.

Annuller spørgsmålet
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-02-06 22:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål