/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hva er der galt ???
Fra : skingur
Vist : 662 gange
200 point
Dato : 06-10-05 19:15

Har en pc med indgang til højtalere, men den popper op med fejl meddelse at der enten ikke er lydkort eller det er installeret forkert... Er det bare mig eller er der ikke lydkort i når man kan sætte højtalerne i et stik og i såfald hvordan kan man få det installeret korrekt ???? Har tjekket at højtaler stikket forsvinder ind i en lille boks indeni pc´eren og har prøvet at geninstallere xp hvis der nu var slettet et eller andet vigtigt...
HJÆLP !!!!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-10-05 19:28

Du skal indstallere driverne fra cdèn, der fulgte med til bundkortet.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-10-05 19:31

Har den ikke...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-10-05 19:31

Har den ikke...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-10-05 19:31

Har den ikke...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-10-05 19:34

Så skal du på nettet og finde driver til din PC

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 06-10-05 19:56

Forsvinder ind i en box..........er det et 10 benet stik på bundkortet.
Hænger der et løst stik på samme ledning.

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 06-10-05 20:03

Med dette lille program kan du se hvad din comp indeholder, og så
er det nemmer at finde en driver som passer til.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Lidt nede:
Click here to download EVEREST Home
Edition now for free

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 06-10-05 21:42

Jeg lukker for idag skingur

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-10-05 21:52

Har nu igen tjekket og set at det er et integreret lydkort med alle 3 af de normale muligheder. Har været på hj. siden for producenten af bundkortet og downloaded alt om lyd og andet godt... Men intet sker... Stadig ingen højtaler ikon eller muligheder for at se nogen former for lyd muligeheder

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-10-05 22:17

Hejsa

Højtalerikonet får du frem på følgende måde

Gå om i dit kontrolpanel-klik på lyde og lydenheder-her kan du sætte et flueben der hvor de står vis ikonet lydstjyrke på proceslinjen-her kan du også se om der skulle være sat et flueben ved-SLÅ FRA

Brian

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-05 22:18

start>programmer>tilberhør>underholdning>lydstyrke
Men nu lukker jeg

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-10-05 22:22

Prøv også lige dette

Gå om i dit kontrolpanel-klik på tilføj hardware-og følg guiden

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-10-05 08:32

hej
... det var kæresten der forsøgte sig i går... i mange timer og uden held!

Der er simpelthen ikke nogen lydenhed i computeren, end ikke den, der så vidt jeg ved burde være integreret i motherbordet.

Hej til alle (long time osv)

man skulle synes, det kunne lade sig gøre uden at skulle ud og købe et lydkort?

mvh Christina

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-05 08:37

Find ud af, hvad dit bundkort hedder, gå på producentens hjemmeside, og download det du har brug for. Det er typist et AC97 soundcard.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-05 11:25

Sidder dine 3 stik (rød grøn blå) direkte på motherboard eller er det en ledning med et stik som sidder på motherboard.
Har du stik i front af dit kabinet som er tilsluttet på motherboard