/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus
Fra : jespertamm
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 06-10-05 18:56

jeg har fået en virus og kan ikke komme af med den den heder w32.desktophijack
hjælp???

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 06-10-05 19:03

system resore

start - help suport - Undo chancers whit system resore. sæt den på et døgn inden du fik virusen...
plejer at virke

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 06-10-05 19:05
Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-10-05 19:06

Hejsa

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-10-05 22:16

Ellers er der altid hjælp at hente her http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=106479
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-05 00:16

et lille ps - arlet har travlt og er på vej på ferie - tilbage 1 november - så det er nok en ide at tage forbehold for det

men ellers www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan med den og send ind (der er vejledning i brugen af hijackstis

Accepteret svar
Fra : Mockingbird

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-05 02:09

Hej, lige et supplement til miritdks indlæg :)

Du kan også bare hente HijackThis her: http://www.mdegn.dk/download/HijackThis.exe

Scan og kopier loggen herind. Mon ikke der er nogen her, der kan hjælpe dig med at rense den? Du må endelig IKKE selv fixe noget i HijackThis!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-05 09:51

det er jo ligegyldigt hvor hijackthis bliver hentet - kan også være hos www.arlet.dk -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-10-05 09:55

bortset fra det så kan du hente værktøj til at fjerne den med her

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.desktophijack.html

Kommentar
Fra : Mockingbird

Dato : 07-10-05 12:03

miritdk >> Jeg mente bare, det måske var nemmere for brugeren at få et direkte link til programmet i stedet for selv at skulle lede efter det i et andet forum, hvor vedkommende måske ikke var så ”scenevant”.

Ligesom brugeren måske også foretrækker at få hjælp i sin egen tråd i stedet for at skulle flytte spørgsmålet over til et andet forum?!

Mit indlæg var derfor ikke for at spamme tråden til med endnu et link til en site, hvor programmet HJT kunne hentes. I så fald kunne jeg spamme tråden til med de første 15 links til diverse fora. Jeg beklager, hvis du opfattede mit indlæg som en ”modsigelse” af dit. Det var som sagt kun ment som et supplement - og vigtigst af alt: Som en ekstra ”service” til brugeren .

jespertamm >> Jeg er virkelig spændt på at høre, om værktøjet fra Symatec hjalp .

Hvis ikke, vil jeg stadig foreslå, at du henter HJT ned i sin egen mappe (fx på dit Skrivebord), scanner og poster loggen herind.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-10-05 12:57

Det er en Smitfrau C "infektion", som sandsynligvis har installeret adskillige spywareprogrammer på din pc. Det kræver specialviden at fjerne skidtet, så jeg vil foreslå at du lader mockingbird se på en HijackThis log. Alternativt kan du lægge en ind Spywarefri, men så skal du jo åbne en bruger, og starte en ny tråd om det. Måske lidt overflødigt, når du kan få hjælp i denne tråd

Kommentar
Fra : jespertamm

Dato : 08-10-05 16:13

mange tak for alle svarene prøver nu på livet løs og håber det lykkes er nemlig ikke en haj med computere

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 20:05

har du fået løst problemet ellers hjælper jeg gerne?

Kommentar
Fra : jespertamm

Dato : 12-04-06 19:47

problemet er løst så det er godt tak for hjælpen alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : jespertamm

Dato : 12-04-06 19:51

Tak for svaret Mockingbird.