/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvem er det & hvad vil de???
Fra : viskinge
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 06-10-05 07:28

Har firewall, eller hvad det nu hedder, der skulle blokere for uønsket indtrængen i min PC. Den blokere også godt nok, men er kommet til at spekulere over, hvem er disse mennesker (hvis det ikke bare er en maskine) der vil ind i min PC og hvad regner de med at finde ??
Kan man gøre noget, jeg får IP adresser på dem forsøger.
Syntes at det er ved at blive mærkeligt, at så mange forsøger. I går var der 6250 afviste forsøg!!!!!

MVH

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-05 08:13

Tit er det bare en maskine der står og søger nettet igennem for åbne huller, hvorefter den logger de ip'er den kan komme ind på. Så kan en hakker på et andet tidspunkt, bruge hullet til at slører sin vej gennem nettet.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Download Excel Rengeark

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-05 08:39

Prøv at kigge her:
Shieldsup
http://grc.com/default.htm
rul ned til midt på siden >>shieldsup<<
rul ned og >>proceed<<
rul ned og kig på >>common ports<<

"Måske er du en åben bog"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-10-05 13:01

Det er langt fra hackere og virusorme altsammen. Meget af det er normal traffik, og firewallen kan ikke kende forskel. Hvis du f,eks har et fildelingsprogram, vil du få en masse forespørgsler, selv om de ikke er til dig, også selv om programmet er lukket ned.

Det kan ikke svare sig at prøve at opspore ip´erne. Hackerne kan du ikke finde alligevel, og dem som sender legal traffik, plejer at blive sure over evt. klager.

De hændelser som firewallen har logført, har den beskyttet imod, så umiddelbart har du ingen grund at være urolig. Hvis testen som Eyvind linker til, siger at alt er ok, så er der ikke mere du kan gøre.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 06-10-05 17:17

og hvis du har en adsl opkobling, er der mange forspørgelser fra de forskellige server fra din udbyder, DHCP-server mm. Dem skulle du give tilladelse til at kontakte din PC. Du kan se IP adressen i den afvist-log.
Kattefar

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 21-11-05 09:34

Tak for svaret dbl.
Undskyld, det tog lidt tid inden spørgsmålet blev lukket.

MVH