/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP!!!!!!!!!
Fra : Scorebamsen
Vist : 544 gange
340 point
Dato : 05-10-05 23:31

Efter at have læst lidt om de forskellige antivirus programmer, valgte jeg at downloade en trialversion af Kaspersky antivirus. Det gik fint fint den installeret og opdateret. Så køret jeg en virusscan hvor den fandt ca. 150 stk. Så genstartede jeg og nu kan computeren ikke åben. Komme ud med billede hvor man skal skrive brugernavn og adgangskode. det gør jeg så kommer " åbningsmusikken" og lige efter "lukningsmusikken" også er jeg tilbage til brugernavn og adgangskode.

Jeg har prøvet at boote fra min win xp cd. men den booter ikke fra den, går direkte over på Brugernavn og.... Har prøvet de 4 win xp cd'er jeg havde liggende med samme resultat. Jeg har sat bios til kun at boote på cdrom...

hvad faen gør jeg???

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 23:36

Hej, prøv at nulstille bios.
Tag batteriet ud et par minutter.
Kan være det hjælper.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-10-05 23:45

hehe,,, hvad skal man med de virus pogrammer ? de er da kun til besvær
Køre blot Windows fire wall, og har aldri nogle problemer, og skulle jeg få, virker en system restore som regel.
Ellers må man jo formatere, men det skulle man i det tilfælde nok aligevel selvom man havde haft et anti virus.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-05 23:45

Sæt din bios op til at boote fra dit cddrev og sæt din XP i, luk din computer ned - og nu skulle du gerne starte op på cd'en.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Scorebamsen

Dato : 05-10-05 23:50

har heller aldrig kørt med virusprogram, kun friewall og adaware uden problemer. Men har prøvet at pille batteriet ud i 10 min. stadig samme fejl.

Som jeg nu skrev i forklaringen, står bios til kun at boote på cdrom på alle 3 boot options...

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 05-10-05 23:57

første boot bør være A diskettedrev
anden boot CD-rom
tredie boot Harddisk
Så er det nemmest at indstallere

Hvis den booter fra CD vil der også stå at du skal trykke en tast i starten.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-10-05 23:58

Kan du starte i fejlsikret tilstand?Mener og huske at man trykker f8 ved opstart.Hvis du kan det så kan du køre en system gendannelse.
alimak

Kommentar
Fra : Scorebamsen

Dato : 06-10-05 00:01

kan ikke få den til at boote lige meget hvad jeg gør.

Har prævet fejlsikret tilstand kommer stadig ud med brugernavn og adgangskode.

Har også prøvet sidst kendte tilstand hvor system virkede...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 00:29

Det lyder mest som at en af de vira som Kaspersky fjernet har inficeret en elller flere systemfiler! Hvis Kaspersky bare har slettet filen er der næsten ikke andet at gøre end at geninstallere fra scratch af!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-10-05 08:49

Hardcore folk som ikke bruger AV. Så er det jo godt der er nogen der gider hjælpe når i er på s......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-05 10:35

Hvorfor bruge en trial version med tidsbegrænset funktionalitet? Du kan da få en tidsUbegrænset version af AVG antivirus der er mindst lige så god som Kaspersky antivirus.

http://free.grisoft.com

Vælg; Get AVG Free i menuen til venstre og rul helt ned i bunden af siden og hent :

http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_344a618.exe

...eller hent det direkte via ovenstående link.

Kan du starte op i fejlsikret tilstand? ..så vælg : 'Fejlsikret tilstand med netværk'

..eller reparer Windows først : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-10-05 11:01

Genstart - F8 - vælg indstilling hvor systemet virkede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-05 11:08

anyway -> Som du kan læse : http://www.kandu.dk/dk/spg/75636#828696

..er det prøvet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 14:21

Prøv at hente nogle Boot disketter, mener de kan hentes hos MS, kan være det ville hjælpe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-05 14:52

Bootdisketter hentes her : http://bootdisk.com

..men er næppe løsningen. BOOT med XP CD-ROM'en, så får du en mulighed for at reparere dit system.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 15:11

Bootdiske, læser kun de nødvendige opstartsfiler ind.
Hvis han kan starte med bootdiske, kan han, når han bliver bedt om det, lave en repair eller intallere en ny udgave

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-05 15:23

smxxx -> Det er da omvendt :

Hvis han kan starte med BOOT CD-ROM'en, kan han, når han bliver bedt om det, lave en repair eller intallere en ny udgave ..ikke bootdiske?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 15:28

molo.
Når du bruger bootdiske, indlæses de nødvendige filer, for at boote.
Når du kommer til disk 6, bliver du bedt om at sætte din XP cd i drevet, for at fortsætte installationen.
Og så kan du, når du kommer til oversigten over hvad der gemmer sig af partitioner, C: D: F: ? selv bestemme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-10-05 18:04

Jep smxxx -> Som jeg har skrevet : Prøv din XP CD-ROM installationsdisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 18:31

molo,
Kunne være, der var en fejl, der ikke kan læses af CD drevet, derfor disketter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-05 19:28

Hvis du kan boote med XP-CD vil den starte med at rulle det der svarer til 6 disketter ind.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 20:07

Trine08
<<<<<<<<Hæ/Hæ
TAB AF DATA, TOTAL ÅBEN PC, ELLERS ANDET, MINE DATA ER RØGET, JEG IKKE KAN HUSKE mere bip/bip
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Derfor der er så mange der sidder her og spørger.
Ikke første gang du siger,,, op i rø--- med virusbesyttelse
Eyvind
<<<<tror problemet er, at han ikke kan starte fra CD<<<<<<<<<
Derfor Bootdiske.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-05 20:11

Citat
Derfor der er så mange der sidder her og spørger.
Ikke første gang du siger,,, op i rø--- med virusbesyttelse
Eyvind

Ikke forstået?????????????????????????

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 07-10-05 21:27

Nu har jeg forstået smxxx
(dette var jo ikke til mig "Ikke første gang du siger,,, op i rø--- med virusbesyttelse")

Ja og så må han starte med de 6 disketter.

Kommentar
Fra : Scorebamsen

Dato : 09-10-05 23:17

problemet løst. hiv stik ud af min ene harddisk så kun min disk med windows lå på sad til + et cd-drev. Satte alle options endnu engang til KUN at boote på cd. så lykkedes det sgu. Så formatterede jeg drevet og kørt windows ind på ny. Kørte derefter en irecover og mit alle mine vigtige filer tilbage...... NICE!!! Hvem vil ha point'ne?? Den første der skriver igen...

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 340 point
Dato : 09-10-05 23:25

mig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-05 23:33

Jeg

Godkendelse af svar
Fra : Scorebamsen

Dato : 09-10-05 23:35

Tak for svaret alimak.