/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hej. Hvad kaldes dette guitar tilbehør??
Fra : ministie
Vist : 825 gange
20 point
Dato : 05-10-05 22:15

Hej. Jeg har set nogen der bruger et eller andet stykke jern de sætter på deres finger og så kan de slide med den?? Er der nogen der ved hvad det er??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 22:21
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 05-10-05 22:25

http://www.danguitar.dk/default.asp
som du selv siger hedder det en slide....

mvh sverola

Accepteret svar
Fra : kloppenburg

Modtaget 30 point
Dato : 05-10-05 22:37

Slide hvis den er af metal og bottleneck hvis den er glas...

Klop

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 05-10-05 22:41

Jo jo ,men var det ikke et stykke " jern " ministie skrev i spørgsmålet ?????? Men ellers har du fuldstændig ret.....En bottleneck ar af glas

sverola

Kommentar
Fra : kloppenburg

Dato : 05-10-05 22:54

Jo det var, dxet var også kun for lige at skille de to foregående indlæg .... du har skam ganske ret...

Klop

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 23:24

bottleneck kan både være af metal og glas! Grunden til at man kalder det botleneck er at i gamle dage brugte man simpelthen halsen fra en flaske! så jo den oprindelige bottleneck = flaskehals var af glas!

Godkendelse af svar
Fra : ministie

Dato : 06-10-05 07:25

Tak for svaret kloppenburg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-05 11:25

Bottleneck kommer af at "man" i tidernes morgen slog halsen af en vinflaske, og brugte dette som slide-rør eller slide-jern. Dvs over-all betegnelsen er slide, sliderør eller slidejern. Er den lavet af glas kaldes den bottle-neck.

Du kan selv lave den, ved at rykke halsen af en passende vinflaske. Væd en uldsnor i sprit, bind den om halsen på flasken og stik ild i den. Når halsen er varm, dyp i vand og halsen flækker af. Muligvis skal du bruge mere end et forsøg. Du kan så runde de skarpe kanter på en meget fin slibesten, så du ikke skærer dig.

Men køb nu en færdig - så dyre er de heller ikke . http://www.eskildsen.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=13170