/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænd imagefil til DVD skive.
Fra : poulgrandahl
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 05-10-05 21:30

Har fået lavet mig en imagefil fra Olsen Banden (VHS bånd)

Har så prøvet 2 gange at brænde den til en DVD skive men det er mislykket hver gang.
Har brugt Nero (brænd image til disk). Styrestem er xp pro. - 250 HD – 1gb ram.
Hvad går galt?????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 21:37

Hvad har du lavet image filen med? Kommer der fejlmeddelser i nero?

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 05-10-05 22:09

Har lavet image filen med en konverter Box (BlueTinum) købt iAldi. Nej, ingen fejlmeldig. Fik lavet en hel (3,5 gb) disk, som der blev skrevet at den var vellykket.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 22:29

Er du sikker på det en imagefil og ikke en avi eller mpg?

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 05-10-05 23:19

Den hedder: jbrecord10050
Ivlvidiofile,mediafile
2,929,123kb

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 23:42

En image fil skal brændes som en almindelig fil.
Da du jo har fået alle data overført.
Men syntes den har et mærkeligt navn " LVL "

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 23:45

Du har nok sat windows til ikke at vise kendte filtyper! Kan du afspille filen i mediaplayer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 23:48

Prøv at gå ind under Kontrolpanel > Mappeindstillinger > vis og fjern fluebenet i Skjul filtypenavne for kendte filtyper! Så kan du se hvad filen hedder til "efternavn" nemlig de 3 eller fire bogstaver efter det sidste punktum!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-10-05 00:21

Jeg har prøvet at brænde en image fil og derefter brænde den over på en cd, men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre,selv om jeg har indstillet pC'en til at vise alle filer også kendte filnavne.
mvh
bjarnebr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 00:25

Hvad hedder filen til efternavn?

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 06-10-05 10:02

Hej poulgrandahl

Måske kan din brænder ikke klare de skiver, du har liggende?
Eller måske skal firmwaren på brænderen opdateres?

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 06-10-05 11:29

Hej Ted

Filen hedder mpg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 17:38

Ok! Den burde du kunne brænde som data dvd, hvis din dvd afspiller understøtter mpg hvad de fleste vist gør! Altså ikke brænd som image! Alternativt kan du bruge menupunktet Lav din egen DVD film under Foto og video i Nero start smart menuen!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 17:40

Men det tager en evighed. hæ/hæ

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-05 17:44

Ja den skal jo recode så det tager et par timer! altså hvis man bruger menuen Lav din egen DVD film! At brænde den som data og bare smide mpg filen over på dvd tager ikke mange minutter! Til gengæld har du muligheden for at opdele filmen i kapitler hvis du bruger lav din egen dvdfilm!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 18:01

Netop.
Ved, at min BILLIGE dvd afspiller ikke kan genkende mange af de formater, der er.
Men skal have det hele brændt, som du skriver, ved at omkode hele skid---
Og det tager tid, men også LIDT bedre kvali

Godkendelse af svar
Fra : poulgrandahl

Dato : 06-10-05 22:08

Tak for svaret tedd.
Jeg har brændt en DVD skive, men det tog ca. 5 timer. Hvad er den hurtige metode, kan du beskrive den helt ud. (Jeg mener ud i Pap)
Men ellers tak for hjælpen Ted, det har hjulpet mig meget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 22:44

Hvis din dvdafspiller kan afspille mpg er det nemmeste jo bare at brænde en datadisk! Du kan jo prøve det! Under startsmart Data > Lav en datadisk. Ellers tar det de 5 timer det tar!