/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Oversæt talen fra din telefon til PC
Fra : lanther1
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 05-10-05 17:27

Hvem kan hjælpe med at sende tale(lyd) til min pc fra min fastnettelefon.
Talen(lyden) skal kunne ses som skrift på skærmen, idet jeg er hørehæmmet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 17:30

Mig bekendt findes der ikke et sådan PC program endnu, men det omvendte fra skrift til tale findes!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 17:33

Prøv at tale med TDC, de har service for døve og hørehæmmede.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 17:37

Det er noget med at dem, der ringer til dig, kommer til at tale med en medarbejder, fra Tdc.
Der så løbende oversætter talen, til tekst, der ryger direkte ud til dig.
Kan bare ikke huske adressen dertil.
Ellers prøv at forhør dig, hos foreninger for høre svage.
De kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 05-10-05 17:54

Det jeg efterlyser er, at når min telefon ringer skulle der så poppe et billede op på PC skærmen med den den siger skrevet som tekst straks.
Det gør det nemmere at forstå hvem jeg taler med og hvad de siger.
Når man er næsten døv som jeg, kan der gå langt tid med at opfatte hvem jeg taler med og hvad de siger,,
Lydene er der højt nok, men det er opfattelsen af hvad ordene betyder.
Kender jeg personen i forvejen, går det som regel fint med at fange ordene.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 18:00

Det kan sikkert lade sig gøre, med det nye internet telefoni.
Hvor du kan får en tekst op, ligesom du får når der mail til dig.
Men ellers kender jeg ikke meget til det.
Men prøv at høre hos TDC, de har muligheden for at kunne lave det.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 18:02

Og du kan vel ikke nøjes med en almindelig nummerviser.

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 05-10-05 18:05

Jeg har lige læst at der arbejdes med et projekt der kan bruges, men ikke er klar nu.
Prøv at kigge på www.pdc.dk/dk/company/Presse/pressehist-JP-TTT.htm
Den fortæller hvad jeg ønsker NU..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 18:06

Det eneste jeg kan finde fra TDC er dette her http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_handi_prod_2

Lyder lidt utroligt hvis TDC skulle have sådan en service smxxx? Det må være dyrt at bruge, med mindre der er statstilskud?
Alternativet er at få en teksttelefon, men så kan man jo lige så godt bruge en messengertjeneste hvis man har adgang til internet! Eller bruge sms over en mobiltlf!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 18:10

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_handi_tt Det kan jo være det her du mener smxxx?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 18:13

Ja lanther1! Men som sagt findes programmet ikke endnu!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 18:16

tedd,,, Lige hvad jeg tænkte på.
Men det har jo ikke rigtigt noget at gøre med hvad<<lanther1<< ønsker.
Men meningen var da god nok.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 18:21

Ja da smxxx Vi er da kommet nærmere på hvad man kan som hørehæmmet og hvad man ikke kan!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 18:22

Helt enig...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-10-05 18:24

Måske lidt ved siden af lanther1? Jeg går ud fra du bruger høreapparat eller hvad det nu hedder? Hvis det er af ældre dato (analog) kan det med fordel skiftes ud med et digitalt høreapparat som skulle være bedre til at differentiere lyde!

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 06-10-05 00:23

Hej igen, ja jeg bruger super digital høreapparat, med diverse hjælpemidler som fm sendere direkte til høreapparatet, men da jeg er temmelig, næsten helt døv på begge ører, er der stadig noget der mangler.
Det er ikke lydene jeg ikke kan høre, men opfattelsen og sammenhængen af det der siges.
Derfor vil tekster kunne lede mig på vej til at opfatte det korrekte der siges og så behøver jeg ikke svare hen i vejret..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 00:33

Ja ok det forstås Tjah der er jo næsten ikke andet at gøre end at væbne dig med tålmodighed til programmet engang er færdigt!

Kommentar
Fra : Jaze01

Dato : 08-10-05 22:20

Hej

På flere Danske hospitaler bruges der et program/system der vist nok hedder Mcmanus til at omsætte tale til tekst i forbindelse med lægernes stuegang. Om det er hurtigt nok til det du efterspørger ved jeg ikke.

PDC er vist nok det danske firma der er længst fremme med talegenkendelse. De laver avancerede løsninger til automatisk talegenkendelse og bør vide hvad der er af "danske" muligheder.

Mvh Jaze