Vi har et webhotel hos surftown, og har egentlig været godt tilfreds i næsten et år, men opleve nu flere gange dagligt, at spammails på serveren, får MS-Outloók 2003 SP2 til at hænge.
Surftown siger at det er et problem i Outlook, at det dørker, når det skal modtage en mail, der ikke er korrekt formatteret ?
Kan det være rigtigt ?
og i så fald, - hvordan dresserer man Outlook så problemt undgås ?
Surftown siger også, at de ikke kan filtrere dårligt formatterede mails fra, - og der er kun muligheder for at lave white- og blacklists med emailadresser, - ( og vi ved jo ikke hvor de kommer fra)
Kan det være rigtigt ?
og er der nogen gode forslag til, hvad vi skal gøre ??
Her er et konkret eksempel:
Når man starter sin Outlook klient kan den ikke tømme inbox'en fra mailkontoen, men hænger sig ved en 'syg' mail.
Løsningen er så
- at man åbner sin webmail,
- flytter alle mails over i et temp katalog
- lægger 'fornuftigt udsende mails' tilbage i inbox'en
- De hentes så ned at Outlook, og forsvinder fra webmail kontoen
- Derefter lægger man resten over i inbox'en i mindre portioner,
- indtil man har fået isoleret den ene mail, der ikke vil lade sig downloade til Outlook.
- Så kigger man fra webmail-interfacet på sourcen, men kan ikke( jeg kan ihvertfald ikke
....) se nogen som helst grund til at netop denne email skulle få postkassen til at kløjs......
- Så strammer jeg indstillingerne for antispam og antivirus til "Meget aggressiv", - men dels hjæler det ikke, og endnu værre: uskyldige mails fra proffesionelle samarbejdspartnere bliver mærket med ***SPAM ***