/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværkskage
Fra : tinaforever
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 05-10-05 15:16

Jeg har tre computere i mit netværk. Den ene kan kun finde sig selv, og de to andre kan finde hinanden men ikke den. De kører alle samme operativsystem, XP home edition. jeg har gennemgået support med entydigt computernavn. Nogen , der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 05-10-05 15:18

Du har givet tilladelse til en fildeling på den pågældende maskine ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-05 15:54

Og bagefter så prøv at pinge dine comp
Start>programmer>tilbehør>kommandopromt>
C:\>ping computernavn og tryk enter

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 05-10-05 17:49

Har du samme arbejdsgruppe ved de forskellige computere.??

har du noget delt på maskinen(den de andre ikke kan finde)??
kan de alle 3 gå på nettet???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-05 18:43

hvordan har du lavet netværket, med switch eller router

Kommentar
Fra : tinaforever

Dato : 05-10-05 19:38

Jeg har givet dem samme arbejdsgruppe, og alle kan komme på nettet. Jeg benytter en switch.

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 05-10-05 19:39

du kan også prøve at oprette et nyt hjemmenetværk.(gå ind i denne computer-vælg netværk-opret hjemme eller mindre kontor netværk.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 06-10-05 15:17

Hvad med firewall udover den indbyggede i XP...

Jeg bruger Zonealarm og skal lige give adgang til de ipnumre som de andre computere har - og gentage det efter større opdateringer.

Hvordan giver du iøvrigt dine maskiner ipnummer...

Kunne du pinge fra og til alle...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-05 15:54

en switch er ikke så nem at tildele ipadresser til 3 pcer da du som standard kun har 2 dynamiske med i abbonnement. En router er meget enklere, da den kun skal bruge 1 ipadresse og tildeler selv alle de andre.
Som andre har besvaret, er det en god ide at tjekke firewall da det let kan være den der blokerer

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-12-05 22:12

hvad så tinaforever

fik du svar???