/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ingen mellemrum mellem musiknumre på bræ~
Fra : classic26
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 05-10-05 13:22

Hej

Jeg har Nero og vil gerne brænde en musik cd hvor numrene glider over i hinanden uden mellemrum.
Hvordan gør man det?

mvh
steen

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 05-10-05 13:45

Hej Steen
Nu ved jeg ikke hvilken version af Nero du bruger, men jeg har selv Nero Express og der er simpelt hen et lille felt ude til højre når du vælger "brænding af Lyd-CD" hvor der står "ingen mellemrum mellem spor" - her skal bare sættes et "flueben" og så opnår du præcis det du efterlyser.
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 13:58

bonito... øv jeg kan ikke få den til at glide over i hinanden, på den måde du skriver???

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 05-10-05 14:11

"glide og glide" - men der bliver ingen pause imellem numrene når jeg benytter denne funktion - dog kræver det at jeg opretter en liste over de lydfiler jeg vil brænde, funktionen virker ikke ved kopiering af anden lyd-CD
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 14:32

bonito... så er jeg med igen

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 200 point
Dato : 05-10-05 15:18

Med alle udgaver af Nero (har selv en ikke helt ny udgave, så antager at det er en gammel funktion) kan man markere, hvor lang pausen mellem numrene skal være. Man højreklikker ganske enkelt på alle filerne, man gerne vil have fjernet pausen inden (f.eks. ved at markere alle sammen på én gang), og vælger funktionen "egenskaber". Her kan man vælge sin pausetid (der som standard vist er 2 sek.) og ændre den til 0.

Det er dog vigtigt at huske, at dette kun fungerer, hvis lyden på sporet passer præcist til starten og slutningen af musikfilen, da der ellers selvfølgelig vil være en mindre pause mellem numrene.

P.S. Man kan iøvrigt ikke sætte mindre pause før første nummer, her SKAL der være et indgangsinterval...

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 11-10-05 09:05

Tak for svarene,,,,Bonoto,,,,,jeg kunne slå min Nero over på ekspress og gøre som du sagde, men syntes Kazistuta funkgerede bedre da det virkede i min alm. Nero
Håber du fik noget ud af det Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-05 09:12

Mange tak, jo det gjorde jeg

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 12-10-05 11:08

Tak for svaret Kazistuta.