/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Leje for en kammerat
Fra : tinolarsen
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 05-10-05 12:58

En af mine kammerater mangler et sted at bo i en månes, da han skal til at købe en lejlighed, men først kan overtage den en måned efter han skal være ude af hans leje lejlighed...

Jeg har selvfølgelig sagt at han kan bo ved mig.

Hvad vil det rimelig at han skulle betale til mig for denne måned..

Jeg tænker alt inklusiv, også mad....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 05-10-05 13:13

Tja... delebasis er vel rimeligt på mad, vand osv. - leje lidt efter hvor meget areal han får.

Men en god kammerat - så handler det vel mest om at få det til at løbe rundt. Skiftes til at handle ind - så skal I da ikke skændes om det - og få i stedet en sjov måned ud af det mere end en egentlig indtægt.

Men har han et værelse selv og et delebad, er det vel rimeligt nok, at han smider 1300 - 1700 alt efter stand + et delebidrag til mad....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-10-05 13:20

Absolut INTET udover et bidrag til kosten

Alt skal vel ikke gøres op i penge.

ER DET IKKE EN VEN DU HAR.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-10-05 13:21

2000 som udgangspunkt. Så kan I snakke om hvor meget der følger med.

MVH

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-05 13:47

Jeg vil foreslå dig, at han betaler det du har i direkte merudgift for at ha' ham boende.
Du kan jo aftale et beløb han betaler når han flytter ind og så afregne endeligt når han flytter.

//bentjuul

Kommentar
Fra : txn

Dato : 05-10-05 13:47

Enig med briani. Man tager vel ikke penge fra en ven for at hjælpe.Det er da for perverst.Sørg hellere for at få en god måned ud af det-selvfølgelig deles i om husholdningsudgifter.Sørg f.eks for at i får noget ekstra godt at spise,gå en tur i byen og ha` det rart

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-05 14:52

En rigtig kammerat ved selv hvad det koster.

En måned, nåeh herregud. Er du kun dig selv forøges omkostningen til mad i størrelsesordene 50 -70%. Lad os gætte på 1500 bobs i madpenge afhængig af hvor godt i spiser. Strøm er ganske behersket, idet i vel ser på den samme fjerner osv osv. Max et par hundrede herfor. Varme er uændret - nærmset billigere. Varmtvand øges. Lad os sige et par hundrede.

Dvs skal tingene gøres op i penge ville et par tusind være passende. ER i gode venner, og din kammasjuk har lidt omløb i pæren, nupper han lige de halve af indkøbene - og husker efterfølgende at forære dig en flaske god whiskey - så passer pengene.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 07-10-05 14:46

Tak for jeres svar, kan se at alle ikke er helt enige....

Men nu har jeg sådan lidt at gå ud fra - men vi skal nu nok finde en fornuftig løsning...