/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Privat/Erhvervs produkter.
Fra : kvolsgaard
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 05-10-05 12:55

Hejsa.

Vil lige høre om det virkelig kan passe at man kan markedsføre et produkt til privat f.eks. ADSL og nægte at sælge det til Erhverv. ?

evt. med henvisning til noget pragraf halløj.

På forhånd tak.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-05 13:03

En udbyder af en vare bestemmer selv hvem han vil sælge varen til så længe der ikke er tale om overtrædelse af diskriminationsparagraffer.

Hvem og hvordan?

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-10-05 14:09

Hejsa.

Ikke nogen speciel sag. Har bare hørt flere snakke om at de ikke har kunnet købe produkter som var betydeligere billigere til private end erhverv.

Syntes bare det lyder underligt.

Overvejer selv at købe ADSL linier til Virksomheden, men kan se at hvis man køber privat er det billigere end som erhverv.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-05 14:32

Hvis du lægger godt mærke til det så vil et erhvervsabonnement indeholde flere fordele i forbindelse emd virksomhedsdrift, men det er jo godt no kun hvis man har behov for at koble flere maskiner op på samme forbindelse.

Prøv at sammenligne denne side: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra
med denne: http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_bred_adsl_p

Bemærk services og priser med og uden fastnet.
Kampagnetilbuddene findes som regel kun på private abonnementer.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-10-05 18:06

Hejsa.

Problemet i denne sag er bare at jeg ikke har brug for mere end de kan tilbyde i et privat abb.

Spørgsmålet var egentlig også mere generelt om det virkelig kunne passe at det var lovligt at gøre forskel på folk på den måde.

Kvolsgaard.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-05 18:35

Ja det er lovligt på den måde som du beskriver, men er du nu også sikker på, at det er et problem bortset fra at du ikke kan få et kampagnetilbud.
Et mindre firma burde kunne klare sig med en 512/512 da de hurtige forbindelser er ren luxus til spil og store downloads.
Et firma vil normalt kun have brug for e-mail og hentning af informationer, netbank osv. og derfor vil det være fint med en DSL der har lige stor down og up.

Har du spurgt om du kan købe et abonnement på privatvilkår til firmaet (uden særrabat)?

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 02-11-05 21:53

Tak for svaret BjarneD.