/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Når man skal flytte?
Fra : acilia
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 05-10-05 11:52

Jeg er netop flyttet fra Italien til Danmark og har medbragt min lille hunkat (hun er 1 år gammel). Hun er udekat og mit spørgsmål er nu, hvor lang tid jeg mon skal holde hende indendørs her efter flytningen? Vi ankom til landet sidste fredag - altså for mindre end 1 uge siden. Nogle har sagt et par dage - andre et par uger.
Hun vil meget gerne ud og sidder hele tiden i vindueskarmene og kigger. Jeg har gået tur med hende hver dag - flere gange om dagen, hvor hun er i snor. Det går faktisk okay - men det er jo altså ikke lige en kats ynglingsbeskæftigelse.
Jeg håber I vil dele jeres erfaringer med det her da jeg er meget i tvivl om hvornår jeg kan begynde at lukke hende ud på egen hånd.
Hun skulle jo nødig forsøge på at rende sydpå igen..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-05 12:01

Jeg har flyttet med mine katte, de har været inde i en uge før jeg lukkede dem ud det nye sted.

Det var det, dyrlægen sagde til mig

Den skal lære, at der hvor den er nu, er det sted, hvor der bliver serveret mad.

Prøv i weekenden at lukke den ud. Gå selv med ud, så den ved, at du også er der.

Held og lykke og velkommen tilbage til Danmark.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 05-10-05 12:14

Hvis du fornemmer, at hun er tryg indendøre og har accepteret sit nye hjem, ville jeg vove at lukke hende ud allerede i dag. Det forudsætter, at døren som du lukker hende ud af står åben, så hun kan komme ind, hvis hun møder "noget farligt".

Alt under forudsætning af, at hun har et nært tilknytningsforhold til dig, og er steriliseret. Hun har alderen til at komme i løbetid, og hvis det er tilfældet, ser du hende næppe igen foreløbig, måske aldrig.

Ciau. benvenuto Innocent.

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 05-10-05 12:21

Glemte at sige, at hun helst skal være lidt småsulten,før du åbner døren.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-10-05 12:22

Allerførst... Få katten neutraliseret så du ikke pludselig skal tage dig af killinger også.

Ellers vil jeg sige en månedstid indendørs eller når du kan se katten begynder at søge vinduer eller døre efter denne måned.

Vi har bygget en kattegård til vores katte da vi flyttede for 2 mdr. siden. Så vi har ikke de bekymringer, ej heller om de nu kommer hjem igen.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 05-10-05 12:37

Jeg har haft 3 katte de første 29 år af mit liv.Vi flyttede flere gange og lod altid katten blive indendøre de første 14 dage-med susses.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 05-10-05 12:45

Hej acilia.
De gange, jeg har været flyttet med kat, endda 2 gange med samme kat, er de blevet lukket ud samme dag, jeg er flyttet ind. Men vær ude sammen med den og kald jævnligt, så den hele tiden ved hvor den hører hjemme. Der har aldrig været problemer med den metode og jeg har haft 6 katte, som har prøvet en flytning. Pøj Pøj med hende.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 05-10-05 13:46

Du skal slappe helt af, for det er ikke så stort et problem, at hun smutter til italien. Nu er der gået en pæn tid og jeg vil tro at hun måske allerede nu er klar til en lille gåtur rundt om huset. Hvis hun ikke er fortrolig med trafik, så må du jo tage højde for det.Er hun lige midt i en løbetid, er det nok ikke lige nu at hun skal ud.
Du har det gode vejr, lige nu. Så kan du også selv være lidt med uden at fryse ihjel(det er jo ikke italiens vejr, desværre)
Jeg håber hun falder til: hilsen la.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 05-10-05 17:22

Kaere Alle
Sikke nogle gode svar - tak for det. Sådan ved nærlæsning og hvis jeg nu tager gennemsnittet saa tror jeg jeg vil prøve at lukke hende ud når der er gået en uge. Det er en god ide at gøre det når hun er sulten. Ordet 'MAD' er et meget bedre kaldeord end hendes navn..
Hun er blevet steriliseret så det er ikke et problem med loebetid.
Heldigvis er hun vant til trafik (selvom jeg bor på landet er der jo en bil i ny og næ) - Jeg fandt hende efterladt på gaden da hun var omkring 4 mdr gammel - på en gade hvor der kørte biler, meget hurtigt, hele tiden. Så jeg håber at hun ved hvad det er for noget og at hun skal holde sig langt væk..
1000 tak/grazie mille
Ps. Danmark er bare skøn - hurra det er så dejligt at være hjemme igen (efter 6 år)
Pss. Pointene gir jeg til Ans som var den første på tasterne..

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 05-10-05 17:24

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-05 18:13

Selv tak

Det skal nok gå godt med din kat.

Hilsen ans