/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat tisser hele tiden, uden for katt~
Fra : mudshade
Vist : 1833 gange
80 point
Dato : 04-10-05 23:38

Hej. Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig. Har et KÆMPE problem med min kat.. Af en eller anden meget mærkelig grund tisser den "næsten" aldrig i kattebakken, men oppe i mine dyner..! Nogen der ved hvorfor den er sådan... HJÆLP.....!!!!!

Mvh mads

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 23:41

Husker du at skifte katte bakken regel mæssiget ?
Nogle katte er mere følsomme end andre, og blot der har været tisset i bakken et par gange, så vil den ikke bruge den mere.
Er det en han kat ? kastereret ?

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 04-10-05 23:42

Skifter den hver gang han bruger den (kattebakken) Je, det er en han kat og han er ikke kastrereret...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-05 23:47

Du skal tage den i det og tage den i nakken som den bærer sin killing skælde lidt ud og putte den op i bakken det virker her men nu må vi jo se der er nok nogle der syntes det er helt forkert .....men det hjælper i hvertilfælde
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 90 point
Dato : 04-10-05 23:48

Det vil nok hjælpe en del at få ham kastereret.
Lige nu tisser han nok i sengen fordi den er go at tisse på (vi havde en kat der tisser på plastik poser eks)
Hvergang du vasker dynen, lugter den af sæbe (en stærk ukendt lugt for katten) og derfor tisser han i den igen.
Skifter du ikke senge tøj, så tisser han der fordi han kan lugte at han tideliger har gjort det. (han vil altså beholde sit domæne)
Men få ham kastereret, det er jeg helt sikker på virker.
Så vil hans tis heller ikke lugte så slemt som det gør nu, og du vil være fri for at han forsvinder i dagevis, og kommer hjem med store sår på hals, øre og poter grundet slåskamp.

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 04-10-05 23:50

Tak for svaret Trine08. Så mp jeg hellere få ham kastereret snarest, det kan jo ikke passe at man ikke kan tage på arbejde uden at komme hjem til en våd dyne..

Mvh mads

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 23:53

så lidt :)
nej, og det stinker i hele huset....
En kasteration koster max 800 kr og i den er der en øre mærkning af katten, som du så selv kan bestemme om du vil havde registreret. (koster hvist 100 kr)
Ergo, skal dyrlægen havde mere end 800 kr, så find en anden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-05 00:03

Citat
Men få ham kastereret, det er jeg helt sikker på virker.
Så vil hans tis heller ikke lugte så slemt som det gør nu, og du vil være fri for at han forsvinder i dagevis, og kommer hjem med store sår på hals, øre og poter grundet slåskamp.

Det eneste, der er sikkert, det er at lugten af tis ikke vil være så gennemtrængende efter en kastration.

Har du ikke mulighed for at lukke døren til soveværelset, så katten ikke tisser i sengen, når du ikke er hjemme?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-10-05 00:07

Katte er jo per natur renlige. Det er ikke meningen at man skal aflukke et værelse for at den ikke tisser der.
Det er den her kat også, den følger blot sin natur lige pt.
hvad så når den tisser i sofaen ? eller det fine tæppe i entreen ? osv osv osv....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-05 00:14

Når en kat skal være alene hjemme kan man godt lukke af der, hvor man ikke ønsker at katten skal være.

Den skal have mulighed for at komme til mad, vand og kattebakke. Gerne en kurv eller andet den kan sove i eller på.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-10-05 00:16

Ja, man kan godt lukke ind til soveværelset fordi man ikke gider at havde den skal fælde i senge. Men ikke fordi den skulle tisse i senge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-05 00:22

Sov godt Trine08

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-10-05 00:29

Iligemåde
Og tak for de kloge ord: Den skal have mulighed for at komme til mad, vand og kattebakke.

Den er der sikkert mange der lige vil skrive sig bag øret

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 05-10-05 09:20

Vi har netop overstået samme problem, med at vores 2 katte killinger ,nu 5 mdr, tissede alle steder, vi har fået dem nevtraliseret, men det fortsatte en tid efter, men vi opdagede at de ikke kunne lide den kattegrus vi havde købt, så nu er den skiftet ud, men en ny som er små kornet og er klumpende, og nu er vi helt fri for tisseri uden for kattebakken, så nede i brugsen de havde et blomstepulver til at drysse i katte bakken, det skulle hjælpe så de bliver endnu gladere for at bruge bakken, der var 2 forskellige slags, en gul og en lilla, den lilla indholdt lavendel, og det ved vi af erfaring ikke lugter så godt inden døre, så vi prøver den gule, så må tiden vise om det virkelig gør dem mere glad for deres bakke.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-10-05 11:21

Ja, onkelkeld, det er som regel noget katten ikke kan lide når den gør sådan noget. Det med at kastrere katten ligger langt nede på min liste for at løse sådan et problem som her.

Nyt kattegrus, ejerens ny arbejdstider, et møbel der er flyttet; Som sagt katten er utilfreds med et eller andet.

Og så er spørgsmålet lukket på 10 minutter.... Tja...

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-10-05 11:33

ja, det er rigti som tailskoko siger, nye arbejdstider kan også være grunden. Grundet noget frustration eller nervøsitet.
og ja, er for det meste en go ide at lade spg'et stå lidt længre. Så er der flere der har mulighed for at svare, uden de skal købe spg'et