/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Snekæder?
Fra : kpm10
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 25-10-02 09:27

Hej, jeg har overvejet at købe et sæt snekæder, jeg bor nemlig langt ude på landet og sidste år da der var snehelvede havde jeg godt nok lidt problemer....

Derfor er der nogen der har nogle gode råd eller måske nogle erfaringer vedr snekæder?

Evt nogen der ved hvor man kan få nogen billigt?

kristian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 10:09

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:Zc6u9.177586$Qk5.6101243@news010.worldonline.dk...

> Derfor er der nogen der har nogle gode råd eller måske nogle erfaringer
> vedr snekæder?

1) Du skal sikre dig, at kæderne kan monteres uden at bilen skal flyttes,
således at du kan montere dem, hvis bilen er kørt fast i sneen (det er vist
langt de fleste kæder, der opfylder dette krav).

2) Det er en fordel, hvis kæderne er udformet såldes, at en del af kæden går
på langs af dækket (krydskæder). Herved hindres, at dækket glider sidelæns,
hvis man accelererer på en vej, der hælder til siden.

> Evt nogen der ved hvor man kan få nogen billigt?
CD Cardic <http://cdcardic.e-supplies.dk/catalog2.asp?Style=&Cols=&Width=>
sælger nogle gode snekæder for 4-500 kr. Det burde dog være muligt af finde
nogle brugte til en noget lavere pris.

mvh Poul

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 09:14

"Poul Elgaard-Jørgensen" wrote:
....
> CD Cardic <http://cdcardic.e-supplies.dk/catalog2.asp?Style=&Cols=&Width=>
> sælger nogle gode snekæder for 4-500 kr. Det burde dog være muligt af finde
> nogle brugte til en noget lavere pris.
>
> mvh Poul

#2879 hos fidus-harald til 279,-

CD cardic er nogen røvere.

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 09:42

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:3DB8FD55.E53AC75A@oersted.dtu.dk...
> >
> CD cardic er nogen røvere.
>

....mener du det generelt?

....jeg har købt både centrallås og cruicecontrol hos CDCardic uden at synes,
at det er så dyrt...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 22:40

jeg kørte på shekæder sidste år, jeg oplevede ikke at sidde fask en eneste
gang, selvom jeg kørte meget, på vores egen grusvej, lagder der omkring 40
cm sne, den stoppede et par gange derned af, men så lige bakgearet, og så
frem igen, så var jeg kørende igen!

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
news:Mu7u9.177629$Qk5.6109126@news010.worldonline.dk...
>
> "Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3DB8FD55.E53AC75A@oersted.dtu.dk...
> > >
> > CD cardic er nogen røvere.
> >
>
> ...mener du det generelt?
>
> ...jeg har købt både centrallås og cruicecontrol hos CDCardic uden at
synes,
> at det er så dyrt...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Kadett GSi 2,0
> Suzuki 1100 E(Z)
>