/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hotel Konaktepe (Tyrkiet - Alanya)
Fra : karflem
Vist : 6668 gange
50 point
Dato : 04-10-05 20:02

Vi har lige bestilt rejse til Tyrkiet (Alanya) - Vi skal bo på et hotel der hedder Konaktepe som ligger ca. 15 km. fra Alanya.

Mon der er nogen af Jer som kender hotellet, og kan fortælle lidt om det.

VI skal afsted i slutningen af november - Så vi er også meget spændt på hvordan vejret mon er. Vi er godt klar over at nok kan forvente regn. Men temp. siger omkring 20 grader (iflg. DMI)

Håber at høre fra nogen der kender til hotellet, eller har været i Alanya i slutningen af november

Accepteret svar
Fra : mogib

Modtaget 60 point
Dato : 04-10-05 20:59

min mand og jeg var dernede i julen 2004 og boede på konaktepe. det er et udmærket hotel lidt "fængsels agtigt" i vores øjne ligner det ved første øjekast fægselsceller men det er rigtig hyggeligt når man lige har sundet sig.bliv nu ikke afskrækket af det.
rigtig god tur der ned og hils guiderne fra fru nielsen så ved de hvem det er ivertfald christina hvis hun stadig er der

Kommentar
Fra : karflem

Dato : 04-10-05 22:06

Hej Mogib
Vi bliver bestemt ikke afskrækket - Har prøvet lidt af hvert

Er vejret i slutningen af året ok, eller skal vi have det varme tøj med. Vi har aldrig været i Tyrkiet, vi har altid været over i den anden side af europa (Canariske øer). Normalt når man siger Tyrkiet, tænker man jo på varme sommere.

Hvordan fungere hel pensionen - Er det buffe? Går ud fra at I også havde 1/1 pension, da i boede på hotellet. Jeg har været inde på Hotellets hjemmeside, og jeg syntes det ser OK ud, men vi er måske lidt spændt på om billederne lever op til virkeligheden.

Hvordan er byen hvor hotellet ligger I?
Hvis Christina er der skal jeg nok hilse

Godkendelse af svar
Fra : karflem

Dato : 09-10-05 17:16

Tak for svaret mogib.

Kommentar
Fra : Lonebender

Dato : 24-10-06 13:25

Hej

Vi er en flok på 8 personer der har bestilt sommerferie 2007 med Tyrkiet Eksperten til Alanya.Hotellet hedder Konaktepe og vi vil bare rigtig gerne høre fra andre der har været der om All inclusive fungerer og om maden er ok ? Vi kan nemlig nå at afbestille inden 1.11.06..skriv endelig hvis du kender noget til stedet..På forhånd tak

Kommentar
Fra : ravn007

Dato : 24-10-06 23:18

Har haft fornøjelsen af at være en uge på Hotel Konaktepe med Tyrkiet Eksperten. Konaktepe er som tidligere beskrevet sådan lidt fængselagtig; fordi receptionen ligger midt i en stor atrium gård, hvor værelserne så ligger på gange op i - tror det er fjerde sals højde. Værelserne er ok - ikke det store luksus; men der er dog minibar, altan og fjernsyn med danske kanaler!
Der er et stort lækkert pool område, og der er også en indendørs pool. Der er en privat strand der hører til hotellet; man skal krydse landevejen (der er en gangtunnel) og så ca. 500 meter af en sti før man er ved starnden.

Maden - vi havde ikke all inclusive - men "bare" hel pension, vil jeg sige at den var udemærket og rigeligt, om end ikke sådan helt fantastisk; altid buffet -masser af grøntsager og salater; men de varme retter var ofte hen af gryderetter, og lidt trivielle. Det er ikke den højre gastronomi; men man kan sagtens spise varieret og godt. Desertene er der mange af; børnene vil elske dem; men de er lige en tand for søde for mange danske munde tror jeg. Vi blev på ingen måde ruineret af selv at skulle betale for drikkevarene; tror det for to løb op i ca. 300 kr for en uge.

Det der måske tæller ned af for hotellet er nok beliggenheden. Hotellet ligger på landevejen lidt øde ca. 12 km. fra Alanya. Det ligger som nævnt ikke ned til stranden; men lige ud til hovedlandevejen. Det er dog ikke noget man ligger så meget mærke til, da der er masser af grønt, og poolområdet ligger godt dækket. Stranden skal der som sagt spadseres ca. en halv km for at nå. Tyrkiet Eksperten havde da vi boede der en gratis busservice ind til Alanya by flere gange dagligt, ellers kører der dolmus-busser hele tiden. Der er kun godt en km til den nærmeste by, som hedder Konakli, der er mange forretninger og et lille "bazar område" og også supermarkeder. Samt et udemærket og meget spændende marked en gang ugentligt.

Så hvis i kan leve med at hotellet ligger lidt langt fra Alanyas pulserende byliv; så er det såmen et udemærket hotel, hvor man sagtens kan få en dejlig ferie.

Med venlig hilsen Jørgen