/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
10. Klasse projekt eksamen
Fra : W3rzax
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 04-10-05 19:12

Jeg er virkelig væk. Jeg skal kunne finde et del emne men mit overordene emne er lærer... Så tænkte på om der var nogle som havde nogle gode ideér? For jeg skal finde ud a det til næste uge! håber der er nogen som kan hjælpe!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 19:16

Forældremøder

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 04-10-05 19:18

R d seriøs eller hva? Man kan sQ da ikk skrive om forældremødeR!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 19:22

Seriøs - ja da, for en del af lærergerningen omfatter også forældremøder.

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 04-10-05 19:29

Er emnet "at lære" eller "en lærer"?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 04-10-05 19:34

Du kunne også vælge "lærernes lange sommerferie". Et emne som mange voksne synes er meget interessant. De færreste ved nemlig at lærerne bruger den lange skoleferie til videreuddannelse m.m. Mange andre voksne synes også at lærerne generelt har en meget kort arbejdstid og glemmer helt at der også er forberedelse og rettelse at hjemmeopgaver, møder o.s.v. påp lærernes ugeprogram. Hilsen

Så måske skulle overskriften istedet være "Lærernes arbejdstid set i forhold til alm. arbejderes" eller lignende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 20:04

Eller forældres forventninger til en skolelærer

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 04-10-05 21:12

jeg vil foreslå at brugte et emne som kunne hedde " lærere gennem tiderne" eller " Lærer før og nu" altså beskrive den udvikling som er sket fra før hvor læreren var en af "over klassen" i samfundet,op til idag hvor det at være lærer ikke indgyder samme respekt hos elever og forældre som det var tilfældet før .

mvh sverola

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 21:12

Det med forventningerne til en lærer, kan der skrives meget om, jeg syntes godt nok der forventes meget - alt for meget - men det er min personlige holdning

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-10-05 21:41

Jvf. Cargs spørgsmål kunne du måske fortælle om, at det er at lære eller en lærer der er det overordnede emne. Umiddelbart forekommer lærer mystisk som emne.
Så jeg gætter på, at det er at lære der er dit emne.

At lære gennem praksis, kunne være et emne. Leg og læring, kunne være et andet.

Nå, jeg er måske galt afmarcheret.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-05 00:25

Eller hvad med inkompetente forældres og politikeres (såvel borgerlige som socialistiske) indblanding i lærernes undervisningsplanlægning og evaluering

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-05 21:36

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 200 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 25-10-05 10:07

Tak for svaret arne.jakobsen.