/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
koloni på sjælland for 50 6-8 årige
Fra : uro
Vist : 1280 gange
200 point
Dato : 04-10-05 18:10

Er der nogle der sidder med en viden om eller kendskab til en god koloni for 50 børn i alderen 6-8 år, kolonien skal helst ligge på sjælland og være ledig i uge 26. Vi står nemlig og mangler et sted til vores børn, da vores SFO har en tradition om at tage på koloni.
Jeg vil glæde mig til at høre nærmere selvom jeg stiller det i small-talk. frk.uro

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-10-05 18:24

Prøv at se dig lidt omkring på denne side. http://fdf.dk/bn/links/?kid=3

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:32
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 18:33

Næsbycenteret, har været det helt stor hit, for vores den yngste, han snakker om stedet, selv flere år efter

http://www.naesbycentret.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:34

Ps. Hai uro ...er stadig ikke helt rask, men computeren ka' jeg liiiiiiiiiiiiiiiige klare

Skal til tanddoktor i morgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:36

Pps. ALLE andre -> JA... jeg kender profilen uro privat. Bare så der ik' er nogen der får en sjov 'tanke'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-10-05 18:44

Lidt flere muligheder http://www.kolonierne.dk/_flat/index.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : uro

Dato : 04-10-05 18:50

Tak for jeres links, jeg vil kigge nærmere på disse, flere er velkommen til at komme med råd og ideer...

Kommentar
Fra : uro

Dato : 04-10-05 18:55

Hej molo, vi har kærestedag idag og gæt hvem der har lavet dejlig mad til os, god bedring og håber at vi snart får dig at se på stenbroen for det er her vi bor nu....................... Jeg har haft flex-uge 8.00-17.00, så jeg vil lukker for computeren og tage linksene med på job hvor jeg kan printe dem ud............ frk.uro

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 19:01

uro -> Du er ik' ri'ti' klog

Du skal da sende dem til dig selv pr. e-mail ( Ps. Det kan man faktisk )

Hils 'Familien' </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-10-05 21:53

Måske Gallebjerggård i Hundested....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-10-05 21:58
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-10-05 22:00
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 22:07

Vaxen.... jeg syntes det vil være synd at sende 50 børn til Hundested, der er ikke ret meget at se på, og for at komme til nogle seværdigheder, bare sådan lidt, er der pæn lang transport.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 23:51

Nordsted1 -> I hundested har jeg da fået mange timer til at gå med at kaste vandmænd efter pigerne, sejle robåd, vindsurfe og fange fjæssinger (..til skræk for de ombordværende og til stor moro for mig selv ...smuk fisk iøvrigt : http://www.snoeren.dk/fjassing.htm ), samt gjort mig så upopulær til havnefestens mandestrip ...(pigerne kunne nu altså godt lide det ) ..at jeg måtte flygte over hals og hoved på min grønne Puch Maxi i en vis hast, for ikke at få på munden af den lokale fiskeflådes muskelsvulmene ungdom; som bestemt ikke syntes jeg havde hjemme blandt DERES piger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 08:11

molokyle.... he he, jeg kan lige se det hele for mig bisse- meeeen du har jo så også været ældre end 6-8 år. Hundested er da et hyggeligt sted, men hurtigt overstået, hvis man skal se bare lidt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-10-05 10:33

Jeg er selvfølgelig vældig partisk, da mit hjerte er i Hundested... ... Det skønneste sted på jorden...

Nu er en god lejrtur jo altså ikke lig med summen af seværdigheder og aktiviteter
Derimod er leg på tværs af de grupper, man normalt er i, at se de voksne i en anden og mere personlig situation en sædvanligt, No Stress - behøver ikke at gøre så meget, bare hygge og have det rart, værdier som jeg som pædagog altid har vægtet højt. Synes de bliver slæbt igennem så meget de små rollinger der. De har sjældent tid til bare at være, eller disponere som de har lyst til i lang tid ad gangen...
Derfor synes jeg, det er fedt at tage på Gallebjerggård. Der er dyr, natur, vandet inklusive vandmænd , og skal man se lidt, er der da en fiskehavn i byen, Knud Rasmussens hus, en usædvanlig fin kirke med mindetavle over døde sømænd i Lynæs.

Men I givet fald, er der i mit andet link en masse muligheder.. Det er bare om at studere derudaf...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-10-05 10:34

Og med garanti alt muligt andet, som jeg selvfølgelig ikke liiige kan komme i tanke om nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-05 11:40

Her er lidt flere oplysninger om Feriekolonien Rendebækhus : http://www.rendebaek.dk/

..bare lige hvis du ikke selv har kigget nærmere på stedet

Jeg kan garantere at faciliteterne er tip-top og 100% i orden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : uro

Dato : 05-10-05 18:26

Ok, jeg har skrevet de spændende adresser op og går på Frittens computet og søger på disse ( gider sku da ej at bruge egen printer til at printe ud............ ) Jeg har ikke haft tid idag men måske imorgen...........håber jeg!
Jeg er jo bare sat på opgaven og er nødt til at have noget materiale som de andre kan forholde sig til, og der er også en anden pædagog som kommer med nogle forslag.
Tusinde tak for hjælpen frk.uro

ps............ molo, en printer patron koster 300,- kr og dette er job relateret så jeg havde tænkt mig at printe på arbejde............

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-05 14:41

prøv lige at se på dette link fra qxl.... en hel skole

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20209195

Godkendelse af svar
Fra : uro

Dato : 23-10-05 17:45

Tak for svaret Nordsted1.
Tak for hjælpen, jeg kunne desværre ikke bruge nogle af foreslagene, fordi det vi søgte var hytter hvor vi bor sammen med ti børn. Det er meget hyggeligt at undgå de store sovesale og spiserum, så det bliver dansk folkeferie i år. Så må vi se om jeg kan finde noget til næste år som er lidt billigere. Men det skal helst være i hytte-"form".
M.v.h. frk.ur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 17:56

Vandrehjemmet i Helsingør har hytter, jeg ved ikke hvor store de er, - mine unger som har været der med skolen, er

selvfølgelig ikke hjemme lige nu - (næste år, må du lige skrive hytter ) god tur, håber du har lidt restferie, når

du kommer hjem igen.