/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skriftfarve på skrivebordet
Fra : bente64
Vist : 740 gange
50 point
Dato : 24-10-02 22:56

Jeg har windows XP, og har siddet og leget lidt med at ændre på skrivebordet. Hvordan kan jeg ændre på skriftfarven? Den er hvid, men jeg har valgt en ret lys baggrundsfarve, så det er lidt svært, at se hvad der står under ikonerne.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-10-02 23:15

jeg glemte at skrive at du skal ind under avanceret.....men det er derinde du finder alle disse slags indstillinger

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 24-10-02 23:18

Ja der har jo været inde for at ændre baggrunden, men jeg kan ikke finde ud af at ændre på skriften!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-10-02 23:19

Så her kommer en fuld vejledning:
højreklik på skrivebordet ---> vælg fanebladet "udseende" ---> tryk på knappen avanceret

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 24-10-02 23:25

Nu har jeg fundet ud af at gøre skriften bred, men jeg kan ikke vælge at skifte farve på skriften! Det er måske bare ikke en mulighed?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-10-02 23:33

Hej Bente

Jeg vil foreslå, at du installerer programmet Desktop Architect, som du kan hente her:
http://www.themedoctor.com/da.shtml
Så kan du få dit skrivebordsdesign - næsten - som du vil ha´ det.
Ganske vist hævdes programmet, at være ikke fuldt kompatibelt med WinXP, men et
par af mine venner har installeret det, og hos dem fungerer det perfekt.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-10-02 23:41

Jeg havde læst forkert....jeg tror man skal ned i registrerings databasen og ændre noget....jeg har ledt meget intenst...men kan ikke finde noget....det kan dog være at der sidder en knap et eller andet åndsvagt sted i XP så tryk lige på afvis....så ser spørgsmålet ikke ud til at være besvaret mere

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 24-10-02 23:49

Hej Rellom

Jeg har nu hentet og installeret programmet, men her ser der heller ikke ud til at jeg kan hente hjælp til mit problem.

Til e.p. tak for forsøget!

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-02 00:34

Hej Bente

Jo, du kan.
Vælg: Tools > Options >Advanced >Draw desktop icon text vith >
Her står der antagelig "Tooltip". Ændr dette til "Windows text" - så
bliver teksten under ikonerne sort i stedet for hvid.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 25-10-02 01:04

Jamen så lykkedes det jo alligevel. Tak fordi du gad bruge tid på at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 11:02

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:f_Yt9.175206$Qk5.6060550@news010.worldonline.dk...

> Jeg har windows XP, og har siddet og leget lidt med at ændre på
> skrivebordet. Hvordan kan jeg ændre på skriftfarven? Den er hvid, men
> jeg har valgt en ret lys baggrundsfarve, så det er lidt svært, at se
> hvad der står under ikonerne.

Højreklik på skrivebordet.
Vælg egenskaber.
Vælg fanebladet udseende.
Klik på Avanceret for at vælge font,farve og størrelse for skrift på en
masse forskellige ting (ikoner, meddelsesbokse osv).
Dette er forudsat at du bruger Windows klassisk layout (bruger jeg selv).
Ved ikke om det er nogenlunde på samme måde med andre layouts.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.