/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Svejsøjne!
Fra : ThomasEp
Vist : 4697 gange
50 point
Dato : 04-10-05 09:36

Hej, jeg fik svejseøjne i fredags d. 30-09-05 det gjorde da godt nok ondt, men jeg har stadig ondt i mine øjne. Kan der gå lang tid før det går væk eller hvordan er det? Jeg føler at mit syn er en smule sløret efter den lille episode, jeg har udfyldt en skadesrapport hvis der nu skulle komme mén efterfølgende.. Men der er jeg ikke rigtig klar over hvordan det fungere osv..

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-10-05 09:39

Du burde kontakte en læge, og jeg mener også de har nogle øjendråber der kan hjælpe dig....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 09:41

De gange min mand har fået svejseøjne, har han kontaktet skadestue/læge, hvor han har fået øjendråber, og en klap for øjet

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-10-05 09:49

Jeg har fået svejseøjne flere gange og så bade jeg mine øjne i fløde og det hjælper,men på din arbejdsplads burde de havde nogle øjnedråber til svejseøjne,det tager som regel mellem 3-4 dage alt efter hvor grov dine svejseøjne er,og så prøv at undgå for meget lys

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 04-10-05 10:16

Jamen kan man få nogle mén af det eventuelt? Jeg syntes nemlig ikke at jeg har hørt om folk der har fået mén af netop svejseøjne! Jeg kan jo heller ikke gå med klap for begge af mine øjne. Så er det jo begrænset af hvad jeg kan lave..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 04-10-05 10:23

ThomasEp. du kan få klap med glukhul , nu kan du jo bedst selv mærke om der er noget i øjet, min mand har et par gange haft et eller andet, der sad fast i (hornhinden, er det den der sidder først i lige i øjet?), jeg syntes du for en sikkerhedsskyld skal kontakte lægen, man spøger ikke lige med synet

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-10-05 10:32

Selvfølge kan man få men af det,men ikke ved at havde svejseøjne nogle gange,men du skal ikke havde det 3 gange om mdr,og man skal heller ikke bruge de øjnedråber der findes for mange gange de nedsætter dit syn med 0.01 % hver gang man bruger det

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 04-10-05 10:39

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 10:53

Selv tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-05 14:38

Det der sker når man får svejseøjne, er faktisk en forbrænding af de yderste hinder i øjnene (nøjagtig som hvis du får en brandskade andre steder), så du burde være gået til en læge og få noget specielt salve at komme i øjnene.

Nu er det yderst sjældent, at en enkelt gang svejseøjne giver mén, så skal det have været slemt.
Men flere gange kan gøre det, da der dannes arvæv i hinderne.

Men det er godt nok længe efter du stadig har problemer, så jeg vil også anbefale, at du går til lægen, også fordi det vil være en god ide med lægedokumentation, hvis du skulle have været så ugeldig at der viser sig at du får eftervirkninger.

mvh dova