/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra CD til WMA/MP3 filer?
Fra : dengalemand
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 03-10-05 21:17

Hej derude
Har lige købt en gave, MP3 afspiller, men skal have, går jeg ud fra, et program til at konvetere CD´er til WMA/MP3 filer.
Hvor finder jeg det? Og hvad skal jeg så gøre?

M.v.h
DGM

Accepteret svar
Fra : taisclaridge

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-05 21:25

Et gratis program til at "rippe" cd´er kan du finde her : http://www.qwerks.com/download/7779/cdtomp3freeware.exe

Sådanne programmer plejer at være ret nemme at bruge.

En af de vigtigste indstillinger for at lave mp3´er er hvilken kvalitet du vælger..... Jeg anbefaler 128 Kb/s eller 160 Kb/s. Ellers er det lige ud af landevejen, som man nu siger.

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 03-10-05 21:27

du kan søge på free windows, der ligger flere gratis programmer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-10-05 21:33

Hvis du har Windows Media Player liggende på din PC, kan den gøre det for dig. I hvertfald version 10. I denne kan man indstille programmet til at kopiere CD'ere ind enten som MP3 eller WMA-filer samt bestemme i hvilken mappe de indlæste CD'ere skal gemmes. Har du WMP-10 så snakker vi videre derfra senere. Hilsen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 03-10-05 22:06
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-05 01:51

Hvis du vil gemme musikken i MP3 format skal du have Windows MediaPlayer 10 (kræver at du har Windows XP) ellers er min favorit CDex som du kan hente gratis her: http://cdexos.sourceforge.net/ men kan MP3 afspilleren spille WMA filer, er der ingen grund til at hente ekstra software, de gamle WMPlayer kan alle gemme i WMA format

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-10-05 12:08

<< o.v.n. - De fleste MP3 afspillere kan sagtens afspille wma filer, men så forsvinder jo en hel del af fidusen, idet WMA fylder mere end 10 gange så meget som MP3-filerne, så der skal konverteres enten på WMP10 eller med et converter-program.

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 04-10-05 15:09

Hej allesammen!

Øhhhhh..........er jeg stadigvæk i stenalderen? Der står på MP3 afrspilleren at man får dobbelt så maget plads hvis man laver om til WMA format!

DGM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-05 15:28

Står det på dansk eller engelsk? Hvis det står på engelsk er jeg bange for at du fejloversætter.

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 04-10-05 17:56

Hej Arne

Uden på pakningen står der 320 MP3 og dobbelt op i WMA

DGM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-05 18:00

Det lyder squ højest underligt. MP3 filer plejer at fylde MINDRE end WMA filer.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-10-05 18:05

hey tror nogen af jer har taget fejl af formaterne.

MP3 lille størelse
wma ENDNU midre

WAV=det format kan afspilles i din almidelig afsiller og det er en meget stor størelse

Altså WMA=LILLE
og WAV=STOR

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-05 18:07

Ja så har jeg squ taget fejl, troede MP3 var det der fyldte mindst. Sorry

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-10-05 18:11

det er da helt ok arne

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-10-05 21:18

Jeg skynder mig også at tilføje, at jeg har taget grueligt fejl. Beklager både til o.v.n. og dengalemand. Var ligesom aj sikker på, at MP3 fyldte absolut mindst. Altså dagens lektion: WMA fylder p.t. mindst. Tak for oplysningen, dayworker24 !!!

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 07-10-05 16:56

Hej Allesammen

Så blev jeg så kloger! Hjælper ikke en skid, da denne Krim krigs maskine af en prutter simpelthen ikke kan konvetere noget som helst: Fagre nye verden, må nok ty til indkøb af opdateret model. Ka´ i alle have en god weekend.

DGM

Godkendelse af svar
Fra : dengalemand

Dato : 07-10-05 16:58

Tak for svaret taisclaridge. Men som jeg kommentere er jeg lost, da dette monstrum ikke vil samarbejde.
God weekend
DGM