/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan min brænder kun brænde + / - eller b~
Fra : Jonn87
Vist : 648 gange
30 point
Dato : 03-10-05 20:56

jeg kan ikke finde ud af om min nye bærbare computer kun kan brænde + dvd'er - dvd'er eller begge..

jeg har ingen papire på brænderen ..

hvordan finder jeg ud af det??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-10-05 21:00

Du bliver jo nødt til at starte med at fortælle hvad brænderen hedder inkl. nummer. Kan du ikke det, så fortæl hvad det er for en bærbar computer og hvor du har købt den. Det er muligt at vende bunden i vejret på LapTop'en og udtage brænderen der er en hel enhed. På denne bør du kunne se fabrikat, nummer, størrelse m.m.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 03-10-05 21:16

brænderen har følgende navn:
Slimtype DVDRW SOSW-833S

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-10-05 21:17

Ellers prøv dig frem.. det gjorde jeg!

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 03-10-05 21:18

hvis det er en ny bærbar computer kan den brænde både + og - . det er mere dvd afspiller der måske kun kan vise det ene format

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 40 point
Dato : 03-10-05 21:24

Jeg fandt et sted der sagde: (8x+R, 8x+RW, 4x+R9, 8x-R, 6x-RW, 4x-R9). Det skulle være hvad din model kan og d.v.s. at den kan såvel + som - Hilsen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-10-05 21:36

hejsa

hvilket mærke og model nr. er din bærbare ??????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-10-05 21:39

Din brænder med det angivne nummer er i øvrigt af mærket SONY. Hilsen

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 03-10-05 23:34

Arne, ifølge min google-søgning er det nu godt nok LiteOn, men måske har de noget samarbejde om den???

Anyway, den kan skrive både + og - .... du kan læse lidt mere her:
http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=1283&Search=Search&list=2