/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pleeez hjælp mig
Fra : bjoernehundesilver
Vist : 235 gange
30 point
Dato : 03-10-05 20:23

jeg har det problem med min scooter at når jeg bremser helt ned og vil gasse op igen står den bare og ikke vil tage omdrejninger men hvis jeg så rejser mig fra sædet begynder den langsomt. at tage ved.. eller hvsi jeg kørere over et bump så gør den det osse...???? hjæææælp og har tjekket alle ledninger skiftet ruller, og trykfjeder og renset kaburator

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-10-05 22:04

Du er på dybt vand hva!

:D

Jeg tror faktisk at det er din tændrørshætte som ikke sidder godt nok fast, eller har en løs forbindelse.
Prøv at skrue tændrørshætten af kablet og klip 5mm af kablet og skru den på igen.
Hvis hætten sidder løs på tændrøret når den er presset helt ned, så er det er stor fejl, og så skal der en ny hætte på. Og klip så 5mm af kablet hvis du alligevel skifter hætten.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 04-10-05 12:22

hætten sidder i hvertfald ikke løst.. men det kan da godt være den ikke får forbindelse nok??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-05 18:47

Som sagt, skru hætten af, og klip noget af kablet af.
Hvis din scooter er en Vespa, gillera eller lign, så se efter på din CDI tænding om den har en god nok stelforbindelse.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 06-10-05 09:01

det er en peugeot speedake

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-10-05 16:54

Tjek din kobling, og se om der er blanke belægninger på den. Hvis der er det, så skal de belægninger slibes af, evt med en fil.