/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kan ikke pifte
Fra : freeeeeeeen
Vist : 18450 gange
50 point
Dato : 03-10-05 19:42

kan du lære mig og pifte måske du har nogle billeder der viser hvordan man gør

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-05 19:52

Stik fingrene i jorden øh munden! Og øv piftningen!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-10-05 20:01

Øvelse...
Det hele handler om at få luften fra to sider til at mødes.
med fingre kan du forme et V så der både er hul for oven og forneden når du putter dem i munden...
og så skal du stramme dine læber meget så de er helt spændte...
Og så blæser du så hård du kan...
Når du bliver bedre kan du nedsætte luftmængen.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-05 20:33

Er det tommel og pegefinger........?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-05 20:34

Hvor gør man af tungen.................?

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-10-05 20:35

jeg har prøvet det der men fingrene mange gange syntes bare ikke rigtigt det virker smiler

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-10-05 20:37

jeg har forsøgt mig udi piftningens kunst i flere år, da jeg har en veninde der kan pifte ungerne hjem fra skole hvis de har glemt madpakken *GG*:

Jeg lærer det ALDRIG

Men - gem en fløjte i munde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-05 20:38

Nogle mennesker er nok bare ikke bygget til det.............ØUW!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-05 20:39

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-10-05 20:50
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-10-05 21:00

Der er altså forskel på at fløjte op på at pifte...

Link 1 er fløjtning...
Link 2 forudsætter, at tunge og fortænder i overmunden sammen kan styre en luftstrøm mod undermundens tænder og læbe......................mennøøøh.. Jeg har overbid

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-10-05 21:20

Er du nu fuld igen Birgitta? Det sker tit synes jeg.... !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-05 21:27

Hvis du skal bruge fingrene til hjælp, så er det tommel - og pegefinger.

Og tungen bliver i munden

Jeg kunne ikke lade være

Fingerspidserne af tommel - og pegefinger presses/stødes mod hinanden, så der dannes en "cirkel"

Ind i munden, under tungen, med de "sammenpressede" fingre.

Så er der kun øvelsen tilbage.

Det kan tage tid, men når det først er lært, så glemmer man det ikke.

God fornøjelse. Jeg lukker lige døre og vinduer

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-10-05 21:40

Kæft, det er svært!!! Jeg sidder og overspytter computerskærmen....

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-05 21:40

kan godt pifte men synes det er langt sjovere at blive piftet efter

Der ER altså nogen der bare ikke kan hverken fløjte eller pifte

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-05 21:46

Pifffffffffffttttttt!!!

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 04-10-05 06:24

jeg kan godt fløjte griner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 07:50

Hey freeeeeeee, du kan da også forsøge at lærer pifteriet uden at bruge tommel og pegefinger. Du skal få tungen til lige akkurart at rører tænderne i undermunden, folde tungen lidt, så der ligesom er et v i midten, og så ellers bare øve, det er sådan jeg gør, så slipper du for at have fingrene i munden .-)

Accepteret svar
Fra : frk.fidus

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-05 10:38

HAhahah... hvor morsomt! Ja jeg må lige blære mig lidt...for ikke alene kan jeg fløjte og pifte (og det på trods af at min mormor altid sagde at jeg skulle putte fløjten i lommen) anyways...
Men jeg kan pifte en hvilken som helst melodi hahah... TA DEN!!!!

Men kommer du forbi mig skal jeg gerne lære dig det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-10-05 13:35

Kkkkkkkkkkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggguuuuhhhhhhhhhhh..
Det må se fuldstændig tåbeligt ud...

Når jeg prøver at bruge fingrene, så ender det nærmest som en rallen, og med våde ærmer...

Uden fingre kan jeg frembringe noget, der med en masse god vilje kunne tolkes som et "hviskepift"... Men hvis jeg blev fotograferet i det øjeblik....................... gudfader... -------jeg må lige samle mig lidt inden jeg prøver igen....

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 20-11-05 14:04

Tak for svaret frk.fidus.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 20-11-05 19:33

selv tak... det er ikke så svært som det lyder... de første 3 timer går med at pifte uden lyden deraf....bare spyt og luft der kommer ud.... lige pludseligt finder du den rigtig indstilling af læber og tunge og luft.... Det skal nok komme, giv ikke op!

Pffffffffffffffffffffiiuiiiiiiiit!!!

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 20-06-12 09:08

Denne her lærte jeg, at pifte med, da jeg var helt ung, hvilket er kommet mig til gode, nogle gang siden. Så måske var det noget og prøve, hvis du stadig ikke er kommet efter det.

http://www.scansheep.dk/product.asp?product=1122

Jeg vil til en hver tid, fortrække, at pifte, uden og skal jage fingerne i munden, for det er et hulens døj, at rende ind, for at vaske hænder hvergang, man skal pifte.