/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
EL-RUDE
Fra : rover600_valby
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 03-10-05 17:35

HEJ IGEN
MIN EL-RUDE DEN ENE SIDE ER DER NOGET GALT MED ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED HVAD DER KAN VÆRE GALT.
NÅR DEN SKAL KØRE NED KØRE DEN FINT DE FØRSTE 15 CM OG DEREFTER KØRER DEN MEGET LANGSOMT OG STOPPER NÆSTEN OG KØRER SÅ FINT DE SIDSTE 5 CM NED...
HVAD KAN DET VÆRE????

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-10-05 17:41

der er inde i din dør nogen skinner og stålwire som får mekanismen til at virke ............Nu ved jeg ikke hvad bil du har ...men på min Peugeot 405 hjalp det i først e omgang at demontere side beklædningen på døren og så rense og smøre alle bevægelige dele på skinnerne...Der kan komme støv og lign ind .Hvis du ikke gør noget så kan du risikere at det til sidst springer en wire og du må skifte mekanismen ...

mvh sverola

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 03-10-05 17:44

HEJ SVEROLA
DET ER EN ROVER 600 FRA 1998, KAN DET VÆRE DERFOR AT DEN KØRER LIDT NEMMERE NÅR DET HAR REGNET??? KAN JEG UDELUKKE AT DET ER MOTOREN??

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-10-05 17:50

Umiddelbart ville jeg tro at der er et punkt på glideskinnerne som er bøjet (originalt altså) og når den kommer til det punkt går det lidt trægt...Jeg ville mene at gliderne er af plastik...som alt jo næsten er idag... og at der er kommet støv på samtidig med at de er udtørrede..
Så motoren tror jeg ikke fejler noget for så ville sikringerne nok have røget ...det kan de selvfølgelig gøre hvis overbelastningen bliver for stor ..
Prøv at se bag beklædningen og smør med lidt vaseline eller syrefri fedt ...uanset er det ingen skade til og det er enklere at se hvis det skulle være et andet problem ..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-10-05 18:00

Hejsa
Det kan være så simpelt at det er vindusrammen der er vredet eller trykket.
Di fleste ruder er buet og glider og og ned i en bueg gamme i døren.
Hvis du passer lidt på dine fingre kan du mærke om ruden er spillerum i hele åbningen ved at køre den lidt ned og vrikke ind og ud i forhodl til bilen og se om den glider bedre... så kan du nok se om det er rammen over døren der trykker eller hæmmer den.
Hvis det ikke er det skla du have inderbekædningen af og se hvor den går på ved at se hvor den slider på styreskinnerne...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 03-10-05 18:11

JEG HAR LIGE VÆRET UDE OG PRØVE OG RUDEN KLEMMER IKKE PÅ GUMMILESTEN OG DEN KAN OGSÅ ROKKE DEN LIDT TIL BEGGE SIDER SÅ JEG MÅ VIST PRØVE DET ANDET OG SE OM DEN MANGLER FEDT.. HÅBER DET "BARE" ER DET...

Kommentar
Fra : 25

Dato : 03-10-05 19:08

ikke råbe!!! du må godt skrive normalt, store bogstaver renes for at råbe

Kommentar
Fra : 25

Dato : 03-10-05 19:08

renes= regnes

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-10-05 20:07

Giv lige besked om det ikke hjalp .........

Sverola

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 03-10-05 20:42

Skift bilen det er en englænder det kom aldrig til at køre ordentlige...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-10-05 23:01

Det er svært for os og sige hvad der er galt. Du må skrue af dørpanelet og så kikke på mekanismen, og har du bare noget teknisk indsigt, så ser du hvad fejlen er.Hvis du ikke kan se det så skrue af panelet på den andre døren og se om du kan se nogen forskel.
alimak

Accepteret svar
Fra : Carst1

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-05 14:48

Hej rover600_valby.
Jeg tror at dit problem er meget simpelt, da jeg selv har haft en bil der gjorde det samme.
I mit tilfælde smurte jeg listen som ruden kører inden i med sillicone og efter det kørte den helt fint.
ps. jeg ved godt at listen er lavet af stof eller en slags filt men det virkede.

MV.
Carsten

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-10-05 07:49

Tak for svaret Carsten det var lige hvad der var galt og nu virker det bare ja som nyt det er så godt tak for det...
Tak alle sammen for de gode svar...