/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
HVad er dette ?
Fra : Trine08
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 03-10-05 16:14

Hej,
nogle der ved hvad det her er ? Fundet under en fisketur.

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/images/NsH47710.jpg

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:15
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:15

nå...maker og åben i nyt window

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:18
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:20

nå,, det virker åbenbart ikke... prøver at uploade filen et andet sted

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-10-05 16:20

Prøv med http://www.kortlink.dk/ ..

Nu til sagen. Jeg ved ikke hvad det er, men ville umiddelbart skyde på en slags prop, eller brugt i forbindelse med pilk..

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:23

hvordan fik du linket til at virker ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:25

nåå.. det gjorde du med kortlink...hehe.. det ahr jeg aldri rugt før..genialt

kortlink.dk/23t8

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:26

hvad er det jeg ikke fatter ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 16:28
Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-10-05 16:31

Eller her

http://shor.ter.dk/296772131

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 03-10-05 17:11

Rørrenserstyr brugt i rørindustrien . De to sorte O-ringe er pakninger så der er helt tæt mellem aluminiumsstemplet og røret. derudover er der et gevind i den ene ende til at fastgøre styret til en duppedut (eller -dit) lidt som når man skyder en pil afsted, her er det nok bare en harpun til narrehvaler . . . eller lignende. Det var da et bud ikk'!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-10-05 17:17

Hje trine.

Dit link virker nu godt nok (fra første færd *gg*) - man skal bare kopiere hele teksten, hvilket man kan gøre fra højre mod venstre

Et bud på hvad det er?? Ja altså... OlleBollers brud virker som en joke men jeg aner ikke om det er det *GG*.

Mit bud.....ehm..en ..aner det ikke

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 17:25

Højreklik, marker alt.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 03-10-05 17:38

Mit bud var en kvalifiseret joke, men jeg tror at der er noget som kan skydes ud gennem et rør eller dreje rundt i et rør.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 17:39

ja jo.. men er det så ikke dumt at der er O ringe på ?
De må da bremse den en del, i det den fare igennem røret ?

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 03-10-05 17:43

O-ringen er der for at tætne omkring stemplet, lige som stempelringe på en motor. Det er f. eks. helt normalt med O-ringe i pneumatiske systemer (luftstyring) gevindet i den ene ende indikerer at det er noget som bliver samlet, det kunne måske være noget fra en olieboreplatform. Det bliver spændende at høre om det når den rigtige person ser billedet.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 17:57

olieboreplatform ?? hvad skulle man evt bruge dem til der ?
Syntes ellers du kommer med gode gæt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 18:21

Det ser ikke brugt ud, men ville nødig stå med RØ--- til, tror det er en tarmrenser
HÆ,,HÆ

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 18:44

smxx< tsk tsk....hehe

Nå,, nogle mener det er explosive til hval jagt,,, så er nok meget rigtigt hvad Ole er inde på.
Kunne og være fedt med et link der kunne...erm... confirm...at det er rigtigt...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 18:48

HE HE
Ja den minder meget en jagtpil, men hvalfangst, så skulle det vel stamme fra Fæøerne, medmindre, vi har haft besøg af UDENLANDSKE hval kogeri´er.
De ser eller ud til at kunne flyde, men ????

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 18:51

jeps,, er også ved at spørge ham om han har fundet dem i en pose.....
men det har han enu ikke svaret på.
En anden mener at det er til rensning af rør.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 18:53

Hvis det skulle bruges, til rensning af rørv,,,HØ.... så skulle fjerene have sat anderledes, på skrå/

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 18:56

siger du at hvis de skulle bruges til rensning af rør, så skulle fjerene havde siddet anderledes på ?
Hvordan skulle de så sidde ? Snoet eller hvad ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:08

Hej, ja det ville jeg da mene, da de jo skulle rense, "snoet" ,,,,,,,, ikke bare fare ligeud, harpun.
Og alt tyder også på, gevindet,,,,, at der også, har siddet en PIL, på enden, muligvis en sprængladning, der detonerer, sprænger,,,når den har gennemtrængt "hval"
Sprængladningen, der udløser den genstand, du viser, ligger bag, det du viser, eller der bliver brugt trykluft, af en uhørt kraft, derfor gummeringe, hvis det er trykluft....
Men skal ikke gøre mig klog på disse måder at aflive dyr på......
Tror du ved hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-10-05 19:27

Hehe.. det første jeg tænkte på da jeg så dem var en hjemmelavet kanon.. lidt i stil med en kartoffelkanon jeg så engang.. de
O-ringe er perfekte til at slutte tæt for at skabe den bedste kompresion.. meeeeen.. tvivler nu ¨på jeg har ret :D

->Brommi

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 03-10-05 19:29

smxx< okay, dit svar er næsten godtaget.
Et spg mere, er er nogle dyr i DK som må skydes med harpon ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:30

Brommie
KARTOFFELKANON,,,,,,,,aaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuvvvvvvvv
Dette er en der mærkes................hæhæ

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:31

Og for den sags skyld, heller ikke billig at lave....

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 03-10-05 19:33

Hold lige billedet lidt, jeg kender en som muligvis kan svare, men det tager nok lige et par timer inden jeg får svar rilbage.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-10-05 19:36

smxxxx
hehe ja :D den jeg så der skød kartofler kunne skyde flere km.. tør slet ikke tænke på hvad de projektiler ikke kunne gøre :D

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:37

Kom ikke at sig, at det er en af disse, practical jokes, tror det ikke.
Hvor er den hentet op henne.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:39

HÆHÆ og stadig auvh.
Forresten, er der faldet dom over KARTOFLEN, men kan ikke huske udfaldet, men han fik en dom...
VAR DET DIG.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-10-05 19:56

smxx
kender ikke den historie... sååå jeg tvivler... men hvem ved..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:58

He/He
Snart Nytår igen.
Hej

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 18:54

Flere detaljer:

Størrelse: Ca.10cm lange

Fundet drivende i en plastpose i gelsåen ved Vojens.

Massive Aluminium ender m/O-ringe/mellem stykke af træ overtrukket m/plastik styrefjerene er af plast