/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rediger musik data base
Fra : onkelkeld
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 03-10-05 09:47

Jeg har samlet al vores musik på computeren, det tog sin tid, men jeg mangler et program eller et værktøj, helst et der er let at forstå, er ikke god til engelsk, men det jeg vil er at rette det jeg nu har hentet ud fra ´mine cd'er, det kunne se sådan ud : (01) Chris Norman - Midnight Lady -STRIKERS, dette vil jeg grne have rette til :Chris Norman - Midnight Lady -STRIKERS, da der er mange numre ville jeg gerne om maskinen kunne hjælpe mig til at fjerne (01) osv. i hele databasen i et hug, ved jeg kan tage et nummer af gangen, men det vil nok tage et par år,gg.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-05 11:11

Du kan bruge rename master: http://www.snapfiles.com/get/renamemaster.html
Er ikke klar over om den kan stilles til dansk?
Her kan du se en video, hvordan: http://www.fileshow.com/movie/rename_master/rename_master.html
Det er rimelig let at fjerne feks. 5 "Ciffere"
Men ellers findes der flere andre rename-værktøjer, som også klarer flere 1000 filer på få sek.
Desuden findes der jo også programmer der egentlig er beregnet som database for musik, men de udtrækker selv informationerne, og det de ikke kan, skal man selv indskrive.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-10-05 13:01

Det faktum at filens navn er 01 - Chris Norman o.s.v. .mp3 betyder ikke at det også er navnet den får i WMP. Du kan gå ind i musikmappen og markere alle de numre du ønsker gemt under en ny afspilningsliste, højreklikke og vælge Føj til ny afspilningsliste. Du angiver så et navn på den nye afspilningsliste og accepterer. Der dannes nu en ny afspilningsliste hvor numrenes navn typisk er UDEN de foranstående tal. Men prøv selv. Jeg har aldrig haft problemer med sådan noget. Hilsen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-10-05 17:04
Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 03-10-05 17:49

Tak for svaret pallebhansen.
Du fandt jo noget brugbart på dansk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-05 18:50

Ja, jeg kan måske også finde andet.
Men pas nu på, det er ærgeligt at omdøbe til noget der kan være svært at lave om, så kopier noget musik ind i en ny mappe og leg lidt med det først, og se om der skal være en "vinge af" et sted, hvis du vil omdøbe undermapper samtidig.
VH Palle Hansen