/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Computer genstarter?
Fra : Grimstrup
Vist : 436 gange
60 point
Dato : 02-10-05 22:39

Jeg har et problem når jeg spiller World of Warcraft, nemlig at min computergenstarter, eller skærmen slukker og fryser, dette sker efter alt mellem 5 min til 4 timer, og når jeg så har genstartet kan der gå lige så længe eller kort til før det sker igen...... Jeg har ingen anelse om hvordan man geninstallere BIOS og er lidt ange for at ødelægge hele computeren hvis jeg gør noget forkert;) Jeg har Geforce fx5600 i min maskine, som skulle være klart nok il at køre spillet, har geninstalleet driver og divX.. ja faltis hele computeren men uden der har hjulpet, hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 02-10-05 22:55

Jeg har samme problem når jeg spiller IGI.

Nu prøver jeg at formatere kalorius, og så tage det den hårde vej.

Ved ikke om det er den bedste løsning, men jeg prøver....

Nazgul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 23:06

Sæt BIOS 'tilbage' til DEFAULT indstilligerne ...save and exit !

Ved du; hvordan du kommer i BIOS (..normalt DEL tasten, ............. F1, F2, F10 eller CRTL+ESC ..det afhænger af dit computerfabrikat)

Når din computer 'fryser' kan den være tegn på den (..eller dit grafikkort) får det for 'varmt'

Rens lortet for støv, køb en større strømforsyning, et par blæsere eller noget ekstra passiv køling

http://www.zalmanusa.com/

Hvis det er et software problem? Så scan lige på : http://housecall.trendmicro.com ...efter virus, ad-/spyware

Rens din registreringdatabase med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220

(Fjern kun hvad der er mærket som : Safe to delete... efter en scanning med programmet)

Lav en diskoprydning : Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning

..og en diskdefragmentering sammesteds

Good luck

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-10-05 23:12

Prøv at gå ind under Kontrolpanel > System > Avanceret og tryk på Indstillinger under Start og Genoprettelse. Fjern flueben i Genstart automatisk og tryk ok. Så vil du sandsynligvis få en blå skærm med en fejlmeddelse næste gang PC'en genstarter. Denne fejlmeddelelse kan du så prøve at skrive her, og så kan vi se om vi kan komme nærmere ind på hvad der udløser fejlen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 23:21

Hvis det er en automatisk genstart der skal undgås? ..og dette ikke skyldes Sasser ormen?

http://spywarefri.dk/virus.htm#sasser

..kunne du prøve : Start->Kør ...og skriv : shutdown -a

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 23:47

Hej.
Har du udvidet din sidefil, i system/avanceret/ydeevne/avanceret/virtuel hukommelse
Systemet har fra start ca 500 mb til sidefil, men sæt den højere, og tryk definer, min står på 3000mb, og jeg har ingen problemer med spil eller mangel på hukommelse.
Har du sat hardware/skærm accellaration til høj. Se under skærm. Ellers klik under fejlfinding.
Bios nulstilles, ved at tage batteriet ud et par minutter. Uden strømstik i pc.
Har du tjekket, om dine ram fejler noget.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-10-05 10:04

Har du prøvet at mærke om din computer er varm når det sker?

Jeg har problemet om sommeren hvor solen bager ind i stuen. Når rumtemperaturen er omkring de 30 grader så lider computeren altså fordi den ikke kan få kold luft ind. Det resulterer i tilfældige genstarter når jeg spiller grafiktunge spil (det er de jo alle sammen efterhånden). Og det selvom siderne er pillet af kabinettet.
Om vinteren har jeg aldrig de problemer.

Så det var også en mulighed..

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 03-10-05 15:35

Tak for de mange svar foreløbigt! Jeg har nu prøvet at fravælge automatisk genstart. Valgt optimesed default settings i BIOS. Udvidet min sidefil til 3000md. Kørt programmet derfjernede regs. Jeg har selvfølgelig antivirus på og spyfjerner, men eftersom det ikke hjalp at geninstallere hele computeren, skal problemet nok findes et andet sted:_)

Så lige nu satser jeg på at det er varmen, men kan det så godt passe at det sker med det samme jeg tænder computeren og starter spillet, efter måske kun 5-10 min, kan de virkelig nå at blive varm så hurtig?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-10-05 15:40

Min erfaring er at det kommer an på hvor varmt der er i rummet inden jeg tænder... om sommeren kom det meget hurtigt, men nu har jeg ikke problemer (vi har heller ikke tændt for varmen endnu).

Så hvis den gør det mens der er koldt i rummet er det muligvis noget andet. Men hvordan føles kabinettet efter de 10 minutter? Er det varmt eller ikke?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 15:49

Grimstrup -> Har du overvejet om det er en fejl i spillet? Selvom det er en original CD-ROM og ikke en kopi ?

..kan der jo sagtens være 'røget' en bit eller 8

Mådke rense CD'en/DVD'en og geninstallere spillet ?

Hvis garantien stadig er gældende kan du jo få det byttet ..subsidiært : Pengene tilbage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 03-10-05 15:58

Tja jeg har overvejet den med spillet, men tror det nu ikke.. der er andre der har samme problem;) Hvis jeg køber en ny køler til mit kabinet, hvad skal man så købe? Der er næsten 11 cm mellem mine skruer på bagsiden af kabinettet? Eller hvad skal jeg måle for at lave det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 16:08

Citat
...der er andre der har samme problem

..så er det da spillet ...eller er det den samme (ULOVLIGE) kopi du taler om ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 16:12

Skriv hér på boardet; hvilket spil det drejer sig om, samt Produkt nr. ..så ringer jeg og spørger producenten, forhandleren og Antipiratgruppen om, hvad der mon er problemet?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 03-10-05 16:16

Grimstrup -> Tag nu ikke mine ovenstående kommentarer ilde op, men jeg har hørt mange 'sære' problemer gennem tiden, der i bund og grund skyldes kopisikring mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 16:21
Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 03-10-05 16:27

Ja det er sjovt du nævner det, for wow supporten er bare ikke til særligt meget hjælp, selv om jeg har skrevet gentagendegange får jeg bare et standardsvar hvergang:( Nå men nu prøver jeg at smide dyret op i vindueskarmen og åbnevinduet ekstra meget;)

Tja folk har jo allemuligeproblemer med wow, men tvivler nu alligelel på at mit problem skyldes eb af disse, da jeg aldrig modtager en fejlmelding el. efter problemer har vist sit ansigt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 16:49

Omkring køling (følg linkene i det 'store' felt : Information Komponenterne og Vandkøling)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 16:49

UPS.... hér er linket : http://www.pc-care.dk/menu.php?kategori=K%F8ling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 07-10-05 21:38

øhh... undskyld jeg bryder ind men min bedste ven havde samme problem og hans harddisk var brændt af men den genstartede kun når han åbnede filer fra den halvdøde harddisk.
altså: han har installeret WoW på den ene harddisk men den er nødt til at åbne filer fra den anden der er død.. da pc'en ikke kan åbne filerne og finder ud af at der er en fejl prøver computeren at reparere det og genstarter...
håber det er til at forstå... hilsen Chrazqx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-05 10:23
Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 11-10-05 13:48

okay.....
chrazqx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-05 16:46

chrazqx

..det var bare fordi du talte så meget om DØD i dit forrige indlæg

Det var da en afsindig dårlig løsning at skulle køre med en defekt harddisk. Så må det da for pokker være muligt at redde 'vigtige' data over på en anden disk .... om så man må føre registreringsdatabasens nøgler med over manuelt.

Men mon ikke den 'døde' harddisk blot havde et problem med sin bootsektor? Dette kunne have været fikset med kommandoen : FDISK /mbr http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/harddiske/fdisk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-10-05 21:28

ok molokyle... men fordi man indlægger et svar her behøver det jo ikke at være det rigtige og hvis harddisken er "færdig" kan man ikke se NOGET på den..
Chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-10-05 21:29

ok molokyle... men fordi man indlægger et svar her behøver det jo ikke at være det rigtige og hvis harddisken er "færdig" kan man ikke se NOGET på den..
Chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-10-05 21:29

ok molokyle... men fordi man indlægger et svar her behøver det jo ikke at være det rigtige og hvis harddisken er "færdig" kan man ikke se NOGET på den..
Chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-10-05 21:33

undskyld mit ekstra indlæg...
forresten molokyle når en harddisk lugter lidt af "elektronisk overgang" så er den nok færdig.
+ hvis den er så varm at et kviksølv termometer på 90 celsius ikke kan måle det...

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 18-04-06 11:17

Tak for svaret molokyle.