/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
plumben
Fra : Hemmje
Vist : 1989 gange
10 point
Dato : 24-10-02 18:25

Er her en fra Slagelse ellert omegn der vil fjerne plomben fra min vespa ciao ? Selføgelig får du betaling for det skriv venligst hvis i kan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 17:22

On Thu, 24 Oct 2002 16:24:41 GMT, "Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk>
wrote:

>Er her en fra Slagelse ellert omegn der vil fjerne plomben fra min vespa
>ciao ? Selføgelig får du betaling for det skriv venligst hvis i kan
> et bagepulver, jeg nu engang havde, og den blev

Jeg tror ikke bagepulver kan bruges...

/Martin

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 24-10-02 19:46

Jagd

der er da en plumb i indsugningen til luft!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 18:15

"Martin L. Johansen" <not@shown.com> skrev i en meddelelse
news:kg7grukq4v26a1sb9kh1moj937pfuu4m23@4ax.com...
> On Thu, 24 Oct 2002 16:24:41 GMT, "Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Er her en fra Slagelse ellert omegn der vil fjerne plomben fra min vespa
> >ciao ? Selføgelig får du betaling for det skriv venligst hvis i kan
> > et bagepulver, jeg nu engang havde, og den blev
>
> Jeg tror ikke bagepulver kan bruges...

Jo vis man blander det som en melbombe og hælder et i krumtaphuset samt
skynder sig at lukke alle huller, så skal der nok ske ting og sager dernede!

--
Michael Frederiksen
Kandu.dk virkelig?? Jeg kan godt selv!!
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 24-10-02 20:18

Den eneste luft der er ploberet, er den der skal ud. Skift så den udstødning. Håber det stadig er en vespa ciao, vi taler om. Tag den af så kan du mærke det, men du får ballade med dine naboer og politiet.

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 24-10-02 21:04

alle steder står

. Skru nu krumptapshushalv- delene fra hinanden. I venstre motorside sidder indsugningen;og dermed plumben. Sæt venstre motorside let fast i en skruetvinge. Fat nu et stearinlys og tænd det. Herefter varmer du indsugningsstudsen op, mens du finder et bor der er lidt større end plumben frem. Når du mener at indsugningsstudsen er tilstrækkelig varm, skal du lægge boret an mod plumben, for så forsigtigt at slå mod borets spids med en hammer. Nu skal plumben gerne komme længere og længere ud af indsugningen. Tag fat i plumben med en tang, og træk den ud. Når du har taget plumben ud er ind- sugningsdiametren ca. 10mm. Du kan så vælge at køre med denne diameter, men hvis det skal gå rigtig stærkt skal du finde et 13mm bor frem

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 19:24

"Hemmje" <Hemmje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:k%Ut9.174971$Qk5.6024135@news010.worldonline.dk...
> Er her en fra Slagelse ellert omegn der vil fjerne plomben fra min vespa
> ciao ? Selføgelig får du betaling for det skriv venligst hvis i kan
et bagepulver, jeg nu engang havde, og den blev
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Brug nu et ordentligt program til at poste med, alle disse ting med
bagepulver og andet, det hører jo ikke hjemme i denne gruppe.

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 08:47

On Thu, 24 Oct 2002 19:15:01 +0200, "Michael Frederiksen"
<chipmaster@get2net.dk> wrote:

>> Jeg tror ikke bagepulver kan bruges...
>
>Jo vis man blander det som en melbombe og hælder et i krumtaphuset samt
>skynder sig at lukke alle huller, så skal der nok ske ting og sager dernede!

Undskyld, du har ret

/Martin

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 22-12-02 23:23

For fanden da...

Der er da ingen "plomb" i udstødningen... : )

Der er indsugningsstudsen ved kaburatoren...

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk
Her finder i alverdens gode tips og triks omhandlende Vespa Ciao.
Der er også en hel masse tun-triks, og et forum, hvor man kan stille spørgsmål, og få besvaret sine spørgsmål.

/stumpo

Kommentar
Fra : Kryptonics

Dato : 01-09-03 21:42

Man piller indsugningsstudsen/plomben. Det gøres ved, at man skiller hele motoren ad, hvilket jo ikke ikke så svært på en Ciao. Derefter skruer man de to krumtaps-skjolde af. Dernæst tager man det skjold, hvor plomben sidder i, og spænder det fast i en skruestik. Så er det en god ide, at varme plomben op med en gasbrænder eller lign.. Når man har gjort det, finder man et bor frem. Det skal være lidt støre end hullet i plomben, men ikke større end selve plomben. Så sætter boret mod plomben, og hamrer på boret. (Vær opmærksomme på, at der på nogen af modellerne er en lille aluminiumskrans på indersiden af skjoldet. Så skal man selv finde på en eller anden smart metode, til at få plomben ud.) Når plomben er ude, er hullet ca. 9-10 mm. Så kan man vælge, at bore hullet større, eller lade det være. Hvis man borer hullet større, er man sikker på, at få noget træk i svinet!