/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC går ud uden advarsel
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 426 gange
78 point
Dato : 02-10-05 15:10

Hej.

Min kammerat har en pc, og ofte får han et problem med at den pludselig lukker ned. den går bare ud uden nogen form for advarsel. Han har før haft probemet hvor det var pga. af varme, men nu gør den det selv hvor maskinen er næsten kold.

Han har lige hentet en demo af et spil, og han mener det er den der er problemet. jeg har selv hentet samme spil, og den er der ingen problemer med. min maskine kører upåklageligt...

han mener at det er en virus, hvilket jeg ikke giver ham ret i, men jeg håberat der er nogen som kan hjælpe med vores problem? findes der en virus som får maskinen til pludselig at lukke ned??

Er der nogen der har en ide til hvad det ellers kan være?

Håber virkelig vi kan løse dette...

med venlig hilsen

Oompa

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 02-10-05 15:14

Jeg tror heller ikke det er en virus. Det er det rent faktisk sjælent.
Har han prøvet at genindstalere grafik driveren ? Det kan godt nogle gange bare være det der skal til.

Han kan jo også prøve at køre en Sytem restore, hvis han mener det er noget demoen har slept med sig.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 02-10-05 15:28

nu fik jeg det ikk lige skrevet før, men vi har lige spillet demoen i et kvarter, og da han så går ud i windows, så lukker den ned efter et 1-2 minutter... så det er ikke méns han er i spillet det sker...

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 02-10-05 15:31

altså, jeg ville prøve at genindstalere grafik driveren så.
Hvis i gør det, så husk selvfølgelig at slet den først.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 02-10-05 15:32

er det KUN når det er demoen han spiller at det her sker ? eller er det også andre spil ?

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 02-10-05 15:35

det er slet ikk inde i spillet... det er først når han har lukket det og er ude i windows. men ved ikk om det evt. kan være driver til motherboard der er problemet.... jeg vil foreslå ham at hente den nyeste driver på grafikkort-producentens hjemmeside..

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 02-10-05 15:41

Det kunne godt lyde til, at der er noget i opdateringerne af computeren der er noget i vejen med. Jeg havde selv det samme problem her i sommer, hvor den bare slukkede. Jeg indstillede så, at den skulle komme med en advarsel først, så når den slukkede, kom der en mørkeblå skærm med koden for hvorfor den lukkede ned. Derefter kunne jeg så se, i Windows Update, at der manglede en lyddriver update. Denne kunne jeg kun installere ved at reinstallere hele windows og hente alle updates inden jeg installerede servicepack 2, efter jeg gjorde dette, har der ingen problemer været

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 02-10-05 15:44

hvor satte du din maskine op til at den skulle komme med en advarsel først?? Altså den mørkeblå skærm hvor du kunne se fejlkoden!!!

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 02-10-05 16:14

gå ind under Kontrolpanel > System > avanceret > ned til Start og Genoprettelse og tryk på indstillinger! Derinde fjerner du flueben i Genstart automatisk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-10-05 16:22

Dette er nok ingentrøst, men der kan altså være ca. 5000 forskellige årsager til at maskinen lukker ned.
Meeen!
Som andre shar skrevet:
1. Tjek driveren til grafikkortet.
2. Tjek spilproducentens hjemmeside om der er nogle henvisninger til problemer med bestemte grafikkort.
3. Hvis kortet er baseret på Nvidea chips, behøver du IKKE at afinstallere den gamle driver før nyinstallation. Nvideas programmører kan nemlig godt programmere så setupprogrammet selv tager sig af at afinstallere/opdatere filerne også selv om de er ibrug. Det kunne diverse andres grafikchip producenter lære en hel del af, af samme grund bruger jeg altid grafikkort med Nvideachipset.
4. Da maskinen først dør efter at spillet lukkes, kan det måske have noget med frigivelse af RAM at gøre.
5. Generelt, hvis der er problemer med at installere diverse drivere (pipzi) kan man altid forsøge i fejlsikret tilstand, der lykkes det for det meste.
6. Er grafikkortet onboard og brugere shared RAM????

Annuller spørgsmålet
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 06-12-06 17:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål