/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
problemer med udstødning (PGO HOT 50)
Fra : rudik
Vist : 1942 gange
140 point
Dato : 02-10-05 12:01

jeg har købt en Stage 6 Street udstødning.

se link -> http://www.msp-tuning.dk/catalog/product_info.php?cPath=105_122_270&products_id=501

jeg har opdaget at scooteren kun kører 35kmt nu .
hvor den kørte 60kmt.før

vi har fundet et lille rør i forrøret .... kan det være det der skal fjernes...

se link -> www.rudik.dk/top.JPG

håber på hurtigs svar TAK

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 150 point
Dato : 02-10-05 12:04

det var da godt, så er den jo næsten lovlig , så det er da bedst at bibeholde den ved det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-05 14:18

Det er da i potten du har vist et extra rør, og ikke i forrøret, det er ingen begrænsning.
Der er ingen begrænsninger i stage 6 udstødningen, og den er kun beregnet til tuncylindre, derfor kører den dårligere, tingene skal jo passe til hinanden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-10-05 14:52

Jeg synes det rør ser underligt ud, for sådan et var der ikke i min Proma Legal.
Men det ser heller ikke ud som om at det svejset i som en plumb normalt er.
Det lyder som om at du ikke har dyset din karburator om, og den derfor dør af mangel på benzin.
Husk også at tunudstødninger skal ha mange flere omdrejninger end standardudstødningen.
Prøv at sætte varioruller i som vejer 1 til 2 gram mindre end dem som sidder i nu.
Min aprilia rally midste alt optræk da jeg skiftede fra Proma Legal til Technigas Next, lige indtil jeg skiftede ruller til 2 til 3 gram mindre.
Derefter sparkede den ...

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 02-10-05 18:10

problemet er løst .... selv om det er et tun udstødning .... så køre den bedst hvis man fjerner det lille rør nu køre den enda 70kmt...

problemet er nok at det ikke er bygget til en pgo.

men nu kører den godt ....rigtig godt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-10-05 18:36

Hvis den trækker mere ved 50kmt end den gør ved 30 kmt, så skal den ha varioruller som vejer mindre.
Se også efter hvilken dyse du har i din karburator. måske er denfor lille, min sidste PGO kørte 80 kmt med alle begrænsninger fjernet, så jeg er sikker på at der stadig sidder begrænsninger i din.
Tag din membran ud og sammenlign den med en membran fra en sonic/jog, eller lign scooter med samme motor.
Den sidste PGO hot 50 jeg fjernede begrænsninger på, der var membranstyrene bukket indad, så membranplader ikke kunne åbne fuldt ud.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 03-10-05 20:26

grunden er nok at der ikke er nok modstand i din udstødning.. prøv at skifte ruller og dyse den om og muligvis sætte et poer filter på den det skulle meget gerne hjælpe

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 05-10-05 22:42

Hej
NoShyGuy

Vil lige kommenter dig at membran fra pgo ikke passer sammen med jog/sonic da pgo kører med en kopi minaralli motor.

MVH
Holmgaard

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-10-05 17:21

Ved det godt, men derfor kan de godt sammenlignes. Membranstyrene er de samme.
( så vidt jeg husker )

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 06-10-05 19:52

rullerne skal skiftes. så trækker den perfekt.

og som jeg skrev, var det en modstand- fik svaret inde på www.scootergalleri.dk

men tak for de mange svar. :)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-10-05 21:08

hva med topfarten?
er den stadig kun 70kmt?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 15-10-05 08:50

ja. 70. den har jo ikke tun på. det er kun modstandende der er pillet.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 15-10-05 21:30

Der er da tunpotte på. Den burde rulle hurtigere.
Tjek lige den membran, og se også topstykket efter og se om kanten er meget stor, og om pakningen er usædvanlig tyk.
Den burde køre mere end 70 kmt.
Min kørte 80 kmt som helt standard da alle begrænsninger var fjernet.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 15-10-05 22:35

jo men skiverne rt også MEGET slidt. måske gør det meget af det.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 11:45

Variorullerne?
Skift dem vel.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 03-02-07 16:48

Tak for svaret bredker.