/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
.mid fil til mobiltlf
Fra : vaxen
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 02-10-05 11:54

Hej med jer! Jeg er så heldig at have fået en pakke med .mid filer (ringetoner) til mobiltelefon. De ligger fint på puter.
Nu er spørgsmålet så, hvordan jeg får overført filerne til mobilen?

De to aktuelle mobiltelefoner er en Nokia 6610i og en Nokia 6030.

Vi har ingen kabler, infrarød forbindelse, bluetooth eller andet smart. Jeg tænkte lidt i Email-baner. Kan man det?

Vaxen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-05 12:26

Måske kan du sende ringetoner som e-mail, jeg ved det ikke, men for ca. 300kr. kan du få kabel, bluetooth eller infrarød se her: http://www.thansen.dk/products.asp?c=596474704&n=282595267#xy jeg bruger selv infrarød når jeg henter billeder fra/til mobilen eller tager telefonbogen over på PCen til redigering og det kan også overføre ringetoner fra PC til mobillos vældig, nemt og sjov at arbejde med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 12:39

et ganske almindeligt usb kabel kan fås for under 50 kr - og er udemærket når det blot er sådan noget - min erfaring.

Vaxen - kender ikke dine telefoner - men søg på deres hjemmesider

ps.. fik da fornylig sendt en lille ringetone som mms - og den kunne gemmes og bruges (bruger 3 net)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 12:40

dbl ps - så er der den ikke helt unikke metode med at bruge diktafon og gemme

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-10-05 12:44

o.v.n... Det er vist derhenad jeg må bevæge mig, tror jeg. Det ville dog være så dejligt simpelt, om man liiige kunne sende den via mail. Men det kan jeg ikke hitte ud af. Men jeg synes da, det burde kunne lade sig gøre....

Et almindeligt usb-kabel kan ikke bruges, da stikket jo ikke passer i telefonen - men det kunne da være dejligt. Sådan et har man jo altid liggende i gemmerne

Jeg ville da også gerne kunne sende dem via mms - men hvordan gør man det fra en puter? Har du et forslag, Mirit?

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 12:50

prøv lige - hvis der er diktafon i din mobil - som dbl ps ovenfor - at optage lyden der og gemme den *GGG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 12:56

http://www.f1-forum.fi/ringetoner/ringetoner-Nokia-6610.php

når du klikker på en ringetone kommer der en hjælpeguide op her - der kan du teste om det er en midi også (står under når du klikker) - det er jo også en måde - og de sider findes i hobetal

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-10-05 12:58

Der er desværre ikke dikatfon i nogen af de to telefoner

Ja, der er masser af sider med ringetoner, men jeg gider ikke at betale en halv bondegård for dem, når jeg nu har de fleste liggende på min egen pc (Har vel et par hundrede liggende)

Æv bævs da..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 13:04

http://www.mobildebat.dk/

der kan du nok få den hjælp du vil have

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-10-05 13:07

HA! Ja selvfølgelig... Hvorfor tænker jeg dog ikke på mobilfora.....

Der har vi nok løsningen...

Tak for hjælpen so far!!

Løber lidt, skal til kaffeslabberas, men vender frygteligt tilbage. Skriver, hvad jeg hitter ud af når jeg ved, hvad jeg hitter ud af

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 13:10

skype mig lige

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 16:32

Tak for svaret o.v.n..