/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pip lyde fra cylender
Fra : Hemmje
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 24-10-02 15:07

Nogle der ved hvorfor der kommer en fugle agtig lyd som pip pip når motoeren kører den kommer fra motoeren eller stemplet på min vespa ciao?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 14:34

> Nogle der ved hvorfor der kommer en fugle agtig lyd som pip pip når
> motoeren kører den kommer fra motoeren eller stemplet på min vespa
> ciao?
> erg) hver dag efter 16.00, her vi en

Hmm efter 16.. kunne det tænkes du har glemt et digital-ur derinde?

Mvh.
Hans-Jacob
--
Leveret af:
OE feat. OE-Quotefix
"Vejen til en _ordentlig_ løsning"

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 01-11-02 21:54

det kunne være kileremmen men jeg tror bare din motor er gammel og slidt! prøv med et nyt stempel.

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Master_uj

Dato : 14-11-02 15:38

Chek om der er slør mellem stempel og cylinder eller en knækket stempelring!
Ulrich

Kommentar
Fra : sc0pex

Dato : 30-11-02 20:41

kør du bare vidre, der går ikke længe så sitter stemplet sig.

Kommentar
Fra : sc0pex

Dato : 30-11-02 20:42

kør du bare vidre, der går ikke længe så sitter stemplet sig.

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 23-12-02 13:27

Er du sikker på, at det kommer fra cylinderen??

Min Ciao siger også en gang i mellem en pibelyd, men det er fra koblingen...

Det kan også være alt muligt andet.
Kommer pibelyde, når du holder i tomgang??
Hvad med når du kører stærkt??
Eller når du kører på bombet vej??

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her er et forum, kun omhandlende Vespa Ciao,

Og der kan du sikkert finde et svar på dit spørgsmål.

MVH Stumpo

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 23-12-02 13:27

Er du sikker på, at det kommer fra cylinderen??

Min Ciao siger også en gang i mellem en pibelyd, men det er fra koblingen...

Det kan også være alt muligt andet.
Kommer pibelyde, når du holder i tomgang??
Hvad med når du kører stærkt??
Eller når du kører på bombet vej??

Gå ind på www.klub-ciao.dht.dk

Her er et forum, kun omhandlende Vespa Ciao,

Og der kan du sikkert finde et svar på dit spørgsmål.

MVH Stumpo

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 03-03-03 18:22

Det gør min også, på min er det svinghjullet, men kør bare det sker der ikke noget ved......

Kommentar
Fra : Madsh87

Dato : 09-04-03 17:11

Din kilrem er for slap.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 06-12-03 12:55

Min siger også en pipe lyd fra enten kobling eller svinghjul.... nogen der ved hvordan man får den til at stoppe med det....???

Kommentar
Fra : Hr._Forklaede

Dato : 20-07-04 23:08

Det kan også være falsk luft ved toppakningen hvis topstykket ikke er spændt ordentligt. Havde jeg på min maxi og fandt da også ud af at gevindet på to af mine pindbolte færdige, så smed et par nye i og væk var lyden

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 21-07-04 07:01

Hallo mit indlæg er snart 2 år gammelt så ikke flere svar tak.

Kommentar
Fra : saxotech

Dato : 03-10-04 09:53

du skal have nye stempelringe på og måske nyt stempel.
når du har sat det på så start en med lidt extra 2 olie
og lad den stå i tomgang lidt 1 /2 min så skulle den ku køre godt igen!!

Kommentar
Fra : saxotech

Dato : 05-10-04 15:39

hmm nu jeg tænker over det er jeg helt sikker på at det er legerene der er ved at gå!!
men prøv at kikke på cylenderen og tag stemplet af og kik nåleleget hvis der ekke er noget
der er der legerene!!

Kommentar
Fra : saxotech

Dato : 06-04-05 12:47

hvis du har tune på den skal der mere olie i!! du kunne måske sætte nyt stempel i ! så lover jeg dig den ikk siger det mere!!